Skaffa silikonbröst...eller inte?
Mycket sådant snack nu men jag skriver ändå. Ni som inte vill läsa behöver ju faktiskt inte det.
Jag är en 33 årig två barnsmamma som har varit tillsammans med min sambo i snart 14 år. I snart 11 år har jag haft tanken på att operera in implantat eftersom jag inte har några bröst alls, har typ bröstvårtor men thats it. Jag ville inte göra ingreppet innan dels för att jag är lite rädd för att ha främmande saker inopererade samt att jag ville kunna amma våra barn. Barnen är nu 3 och 6 år gamla så ammandet är över och vi ska inte skaffa fler. Jag är så trött på att känna mig så okvinnlig framtill och många kläder som jag tycker är snygga kan jag inte ha eftersom de helt inkelt inte passar på min kropp. I övrigt är jag nöjd med min kropp, det är bara den obefintliga bysten som stör mig. Har jobbigt när vi ska iväg och bada för jag vill gärna skyla mig. Har varit med om otaliga gånger när människor av båda könen riktigt letar efter mina bröst. Nu skulle jag väl ganska enkelt kunna boka en tid för operation men riktigt så enkelt är det inte. Mitt samvete för barnen säger nej då det inte känns bra att visa dem att man kan göra om sina kroppar men ska jag verkligen leva hela min framtid med att känna mig så okvinnlig och stympad på något sätt?
Vad är rätt, och vad är fel? jag vill inte göra denna op för min egen skull. Sambon och jag har pratat om det och han vet inte riktigt vad han ska säga om det. Han vill att jag ska vara nöjd med min kropp och om jag vill göra en op så kanske det kan vara bra för mig, att kunna slappna av lite. Å andra sidan vet han inte riktigt hur han själv skulle reagera om jag hade silikontuttar.
Gudars så gärna jag skulle vilja klä mig sexigt och snyggt! Bara en sådan sak att få köpa en riktigt sexig bh. Som det är nu finns det knappt inga som jag kan ha för allt är för stort och jag vill inte vara utan för de ser brösten ännu mindre ut, typ två bröstvårtor som står rakt ut.
Har ni gjort denna op? Blev ni nöjda? Känns brösten äkta eller märks det väldigt väl att de är fejk? Vart gjorde ni operationen? Kan ni rekommendera det stället? Varför?
Vilket typ av implantat har ni, bra och dåligt med det?
Hur ska jag kunna tala om för mina barn varför jag gjort detta utan att påverka deras framtida syn på sig själva?
Tack på förhand alla ni som kan bidra med att lösa mina funderingar.
Hur tänker ni?