• väntar i Kina kön

Har så lust att permanenta håret

Har så lust att permanenta håret men alla säger att det är så ute och sliter så på håret. Är det någon som brukar permanenta håret? Jag älskar skruvlockar....*ler men har för kort hår för sådana lockar

Har ni någont bra tips på någon frisyr med lockar.

• Svar på tråden Har så lust att permanenta håret
  • väntar i Kina kön

Ingen som har permanentat sig nyligen? Puffar på!!

• SmultronÄngel

Jag har permanentat mig en hel massa gånger. Tycker håret är så mycket mer lättskött när det är lockigt. Jag har ganska fett hår annars, så jag tycker det bara är skönt att permenenten torkar ut håret, jag slipper tvätta det lika ofta då.

• vänat

Jo jag ska permanet skruvalockar i morgeon samt klippa topparan.

Huvida det är ineen eller inet att peramanet sig beryr jag mig inte om har jag bästa att jag vill göra en sak eller ha ett visst klädesplagg,visfärge etc så spellar det mig ingen roll om det mode eller inte.

Jag har inte fäger,kläder eller håret på ett visst sätt för att de mode utan för att jag trivs med det.

• xxJessikaxx

Jag gjorde det i okt förra året och det var ganska fint tills det började växa ut och utväxten var mitt vanliga platta jag, ville ha det riktigt afro och så blir det ju inte när bara topparna är lockiga. Kände mig dock en smula "tantig" och vidhåller att det sällan blir lika fina lockar som när du typ lägger håret på spolar eller såklart naturligt lockigt. Det syns ju så tydligt att det är "permanentade lockar".
    Det slutade med att jag rakpentade det för ettpar veckor sen. MEN det är kul med förändring och jag tycker man ska våga testa. Själv vågade jag äntligen klippa lugg och är helnöjd.

• vänat

men med långt hår kan man få skruvlockar om sen om man vill kan man ju alltid lägga upp det permantede håer på rullar så får man större skuvar än de som blir av peramant spolarna.

Ja vist blir det ut växt men det darbbas det av som färgar håer också så vad är skillande.
    Vist inget av det är riktigt snyggt men går ju att leva med tycker jag.

• xxJessikaxx
    vänat skrev 2008-05-12 12:24:00 följande:
    men med långt hår kan man få skruvlockar om sen om man vill kan man ju alltid lägga upp det permantede håer på rullar så får man större skuvar än de som blir av peramant spolarna.Ja vist blir det ut växt men det darbbas det av som färgar håer också så vad är skillande.Vist inget av det är riktigt snyggt men går ju att leva med tycker jag.
    Ja jag gjorde korkskruvar fast jag inte hade så jättelångt (lite längre än på bilden)och det blev precis som jag ville ha det till en början, lite wild and crazy men som sagt vill man inte ha det sådär afro som jag ville så gör det ju inget med lite utväxt. Nej, helt sant, själv är jag en sån vars hårfärgningar dras ut ganska fort så jag har ingen erfarenhet av hur det känns med sån utväxt heller.
  • väntar i Kina kön

För mig spelar det ingen roll om det är modernt eller inte, bara man trivs i frisyren. Hittar inga bilder på frisyrer med skruvlockar, inte med vanlig permanent heller. Har ni tips på var jag kan hitta?

Tack!

Svar på tråden Har så lust att permanenta håret