-
-
-
Svar på tråden Vilka pussel lägger era 20- 24mån?
-
12 bitars.. Bvc vart helt chockade att han kunde lagga 8 bitars pussel nar vi var dar vid 18 manader.. Alla ratt direkt! *maste ju skryta nagon gang * :)
-
12-16 bit la min tjej hon älskade att pussla och var väldigt duktig på det
-
12 bitars. Måste nu när hon är 3 köpa pussel för 4-åringar och uppåt för hon kan lägga dom på en gång, blir ju ingen utmaning.
Borde finnas något mellanting dock...typ rampussel med 24 bitar eller något sånt. Om det finns kan ni gärna tipsa om VART
-
Vid prick 2 år kunde min dotter lägga 20 bitars pussel. Jag tycker själv att det är helt otroligt. Hon lekte med pusslet och "pluggade" tills hon fick till! Hon är envis!
-
är det med eller utan ram..?
sweetfia skrev 2008-05-11 22:12:46 följande:12 bitars.. Bvc vart helt chockade att han kunde lagga 8 bitars pussel nar vi var dar vid 18 manader.. Alla ratt direkt! *maste ju skryta nagon gang * :)Camilla 1980 skrev 2008-05-11 22:13:04 följande:12-16 bit la min tjej hon älskade att pussla och var väldigt duktig på det -
I julas fick min dotter 24-bitars pussel (hon fyllde 3 år i april) och det gick det med. Det var ett rampussel fast köpt i ungern eller tjeckien när min pappa var där. Dessvärre sånt där mjukt och inte i trä. Skitsvårt, jag kunde knappt lägga det själv
-
Min tvååring kör med knoppussel fortfarande. Är inte speciellt intresserad av pussel över huvud taget. Hon är mer inne på att läsa böcker, springa, dansa och klättra.
-
Min har bara ett 8bitars och knopp pussel. Kanske måste köpa lite mera. Nu fick jag lite dåligt samvete.
-
Tack för era svar!
Jag ska ta mig till affär snarast och uppdatera dotterns pusselförråd! -
Vi kör 12-bitars som hon kan lägga när hom vill. Stora pussel lägger vi tillsammans, för annars så försvinner alla bitarna.
Eller lillebror saboterar.
-
Hemma har hon 21 bitars med ram, det klarar hon bra. 12 bitars utan ram är lite svårare. På förskolan har de många olika med ram och det älskar hon. Går fram till pusselskåpet det första hon gör!
-
Vår son är 2 år och han lägger fortfarande knoppussel. Har ett 9-bitars som han ofta vill att vi ska lägga men han kan inte själv. Och tröttnar innan jag fått ihop det!
-
När min dotter var 2 år så pusslade hon 40 bitars pussel, vid 4 år var hon uppe i 200 bitar och nu som 8 åring lägger hon 1000 bitars. Hon har alltid varit en som hållt på med med stillasittande saker. Var inte särsklit duktig på att klättra t.ex
-
Vid två års ålder hade sonen bara knoppussel, stackarn! Hade inte riktigt tänkt på att det kunde vara kul med lite svårare!
När jag väl insåg det gick det snabbt - från 25 bitar vid två år och fem månader till 50 en månad senare, varefter jag genast köpte ett hundrabitars som han klarade med bravur! Jäklar, va imponerad jag blev! Tricket hos oss var pussel med motiv han älskar, nämligen Disneys "Bilar". Det står att hundrabitars beräknas vara till mellan sex och åtta år, så lite nöjd känner jag mig...
-
Typ inga alls. Då hade hon tröttnat på knoppusslen men inte förstått sig på vanliga pussel.
Det var strax efter 2,5 år som hon fattade poängen med vanliga pussel, då hade hon länge haft ett med 9 bitar med Barbapapa (som hon aldrig sett tidigare) och inte förstått någonting (hon försökte bara få ner bitarna med våld), sen fick hon ett med 12 bitar med Nalle Puh (som hon älskar) och det lade hon på en halv minut typSen köpte jag ett med 20 bitar med Nalle Puh och det funkade också direkt, men 9-bitars med Barbapapa är fortfarande svårt
-
Min son är 2,5 år och älskar att pussla. För någon vecka sedan köpte vi ett vanligt träpussel med Pippi på (på brio) 25 bitars, det klarade han galant!
-
25-50 bitar beroende på motiv och dagsform