• morgis

Japanese chin

Är det någon här som är lycklig ägare till en (eller flera) japanse chin?

• Svar på tråden Japanese chin
  • Hundkär

nej men jag vill ha en funderar på det.

• morgis
    Hundkär skrev 2008-05-12 09:19:54 följande:
    nej men jag vill ha en funderar på det.
    Kul! Du blir inte besviken om du skaffar en, det kan jag lova.
  • Hundkär

visst skäller inte dom så mycket?jag har hört att dommer grymtar som en gris?

• morgis

Hahaha ! Dom grymtar som grisar, låter som nöff nöff när dom äter och dom snarkar. Det sägs att rasen inte ska vara särskilt skälliga, men ju fler dom blir ju mer skäller dom !

• Hundkär

Men dom låter väll hellre än skäller?
    Jag prata med en uppfödare förut som sa det,
    Vad kostar en japanese? Har du en själv?
    Jag tycker dom är jättesöta och verkar ha mycket personlighet:)
    Håller på och läser på om dom innan jag betämmer mig.

• morgis

Jo, visst låter dom en del men dom är inte helt skällfria.
    Jag har fyra stycken så dom trissar ju upp varann. Dom har en stor personlighet, hänger på det mesta. En del säger att det är en stor hund i en liten kropp. Har man en gång fått in en "jappe" i huset så blir det gärna fler.

• morgis

Oj, glömde att skriva nåt om priset. Ca 10000-12000kr kostar dom.

• Hundkär

okej jag hade räknat med ca 13000:-
    Dom är så himlans fina.

• Nattugglan72

Jag har tre Japanese chin ! De är väldigt goa!
    De skäller iprincip inget alls!

Jag hade bland annat malteser innan och de var mer än 100 ggr skälligare! Japaneser är väldigt viga och aktiva. De är fredliga och snälla, men jag upplever att två av mina har lite svårt att slå sig till ro - de är väldigt aktiva. Jättesöta är de också!

Gå gärna in på forumet: www.japanesechin.egetforum.se

• morgis
    Nattugglan72 skrev 2008-05-12 13:25:27 följande:
    Jag har tre Japanese chin ! De är väldigt goa! De skäller iprincip inget alls! Jag hade bland annat malteser innan och de var mer än 100 ggr skälligare! Japaneser är väldigt viga och aktiva. De är fredliga och snälla, men jag upplever att två av mina har lite svårt att slå sig till ro - de är väldigt aktiva. Jättesöta är de också! Gå gärna in på forumet: www.japanesechin.egetforum.se
    Kul med fler "jappemattar". Vad gör du med dina? Utställning eller nåt? Eller bara gos?
  • Nattugglan72
    morgis skrev 2008-05-12 13:29:35 följande:
    Kul med fler "jappemattar". Vad gör du med dina? Utställning eller nåt? Eller bara gos?
    Hade tänkt o ställa men det har ej blivit av. Nä, det är bara sällskap än så länge! Visste ej vad jag skulle byta till för ras när jag slutade med malteser. Japaneserna har många fördelar mot maltser - men däremot kom man närmare in på livet på en malteser upplever jag.. Själv då, ställer du ut o så? Uppf?
  • morgis
    Nattugglan72 skrev 2008-05-12 13:41:31 följande:
    Hade tänkt o ställa men det har ej blivit av. Nä, det är bara sällskap än så länge! Visste ej vad jag skulle byta till för ras när jag slutade med malteser. Japaneserna har många fördelar mot maltser - men däremot kom man närmare in på livet på en malteser upplever jag.. Själv då, ställer du ut o så? Uppf?
    Ställer lite, går inte så bra. Vi blir mest bara "utfyllnad". Har regisrerat kennelnamn men har inte kommit igång riktigt pga. sjukdom. Och så blir det mycket gos och promenader.
Svar på tråden Japanese chin