• Pistou

Föda i Sverige jämfört med utlandet.

Jag skickade precis iväg en fråga till alla som har fött både i Sverige och i utlandet för att få höra om deras erfarenheter, men kom på att jag kanske skulle ha lagt frågan här under Utlandsföräldrar istället.

Ni som har erfarenhet av att föda både i Sverige och i något annat land, kom gärna in och skriv här:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m32621349.html

Stort tack på förhand!

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Svar på tråden Föda i Sverige jämfört med utlandet.
  • campanilla

Jag har fött 2 barn i Sverige och ett i Spanien. Det var väldig stor skillnad och jag rekommenderar starkt Sverige framför Spanien... Det var tur att det var mitt tredje barn och att jag fátt de andra 2 utan nágon som helst bedövning, pga väldigt snabba förlossningar, För i Spanein erbjuds man bara epidural. Barnmorskan var väldigt strikt sá vi blev nästan osams för jag ville inte göra som hon sa och till slut frágade hon om jag fött mina andra barn hemma... Min sambo fick först inte komma med in och de ville sticka mig i armen sá jag fick gráta halvt hysteriskt för att de skulle släppa in min sambo, dá kändes det i alla fall bättre än när jag satt helt själv i ett rum med värkar varje minut och de frágar om jag vill läsa en tidning...

Svar på tråden Föda i Sverige jämfört med utlandet.