• Fidelis ad urnam

Kroatien, har du varit där?

Om tre veckor bär det av mot Kroatien och jag sitte rnu och funderar över hur mycket lokal valuta man ska växla till sig.
    Hur mycket hade du/ni med er?
    Hur länge var ni där?

Ge mig alla tips ni har om valuta och resemålet i sig

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Svar på tråden Kroatien, har du varit där?
  • Edona Min Prinsessa

du behöver någg inte växla nått ta med kortet så kan du ta ut euor där på bankomaten.. min familj åkte förbi kriatien för o komma till kosovo men vanlig sv kort funkade bra:) fast visa då:) lycka till... men kolla med banken om ditt du ska om det går bra med kort,, för pengar det finns fick tjuvar o lite annat som man slipper i sv så korten är faktis det bästa....

• Fidelis ad urnam
    Edona Min Prinsessa skrev 2008-05-12 09:21:18 följande:
    du behöver någg inte växla nått ta med kortet så kan du ta ut euor där på bankomaten.. min familj åkte förbi kriatien för o komma till kosovo men vanlig sv kort funkade bra:) fast visa då:) lycka till... men kolla med banken om ditt du ska om det går bra med kort,, för pengar det finns fick tjuvar o lite annat som man slipper i sv så korten är faktis det bästa....
    Är det euro i Kroatien?
    Kollar man på forex hemsida har de en egen valuta
  • Pansarhamster

Kroatiens valuta heter Hrvatska kuna. Vi var där på semester och använde kuna som vi tog ut i bankomat.

Jag gillar att ha den lokala valutan eftersom man kan handla överallt utan att tänka på om de tar kort eller inte.

• Glenda Glad

Vi växlade där nere allra mest. Jag gillade Kroatien totalt förutom att de hade så grova stenar på stranden. Men det var det enda felet! Naturen, maten, folket - det var ett toppenställe.
    Är lite avis på er som ska dit nu!

Att oroa sig i förväg är som att betala ränta för ett lån man ännu inte tagit (Mia Törnblom)
  • Edona Min Prinsessa
    Svar på #2
    min pappa betalade me kort el euor det gick bra
  • Kristall07

ÄLSKADE Kroatien!!! Var där m min familj (bebbe 6mån). Bodde på ön Brac, otrooligt underbart och gemytligt bara+++++
    Måste återvända, skulle kunna stanna där läänge!

• Fidelis ad urnam
    Kristall07 skrev 2008-05-14 11:35:08 följande:
    ÄLSKADE Kroatien!!! Var där m min familj (bebbe 6mån). Bodde på ön Brac, otrooligt underbart och gemytligt bara+++++Måste återvända, skulle kunna stanna där läänge!
    Hade ni växlat pengar i sverige eller tog ni ut i kroatien?
  • CarlHerman

Vi växlade en del i sverige men tog även ut i kroatien. Det är ju inte fel att ha med sig så man klarar första dagarna iallafall.

• Ia 70

Ursäkta TS att jag sticker in Funkar det att åka till Kroatien med små barn (1 åring) med tanke på stränderna. Finns det fina stränder eller är det mest klippor o sten? Vi funderar annars på Montenegro, men det verkar vara svårt att hitta ngt billigt boende

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
Svar på tråden Kroatien, har du varit där?