• tamate

Kraftig smärta i ljumsken, någon fler som haft?

Under förra grav fick jag presis som nu med denna plötsligt kraftig smärta i ljumsken. Den uppkommer mest när jag ligger ner och sätter jag mig så avtar den och när jag går runt så känns det lite bättre.
    Förra grav så var det på höger sida men nu är det på vänster.
    Ligger jag ner och sträcker ut benet på den sida som det gör så gör det ännu mer ont så jag måste pressa låret upp mot buken för att hålla nere det lite.

Är det någon fler som haft dett aoch som fått svar på vad dt är?

Min barnmorska vet faktiskt inte varför jag har ont, enda hon kan komma på är att det är upphängningen till livmodern (minns inte vad det heter) för det är 2 st, en på var sida. Komemr inte ihåg när i grav som det gjorde ont första gången förra men har har för mig att det var unj nu. Är i v 28.

Nyfiken på om jag är ensam med detta mysterium. Kan säga att det gör in i h***. ont i alla fall. Men som tur är så komemr det bara ibland.

- det som inte dödar härdar!
  • Svar på tråden Kraftig smärta i ljumsken, någon fler som haft?
  • fidolin

Hejsan!
    Jag har samma som dej...
    Haft lite på ena sidan till och från men för några dagar sen har det suttit i hela tiden mest på hö sida men det känns i vä också.
    Precis som du skriver så blir det bättre när man rör lite på sig..men j*****t ont gör det!!
    Vet inte va det är men ja trodde det va nån nerv...
    Bara å bita ihop... =)

• Fidde

hejsan!
    Jag har så under nätterna på höger och vänster sida, gör så fruktansvärt ont. Jag vrider och vänder på mig under nätterna och är tvungen att gå upp flera gånger. Men det går över på dagarna när jag rör på mig, då har jag inte nå ont.

• tamate

har ni fått höra vad det kan vara ?

första gången det hände ringde gubben min i panik till sjukvårdsupplysningen, jag hindrade honom för att ringa 112. När jag vakande för några dagar sedan så skakde händerna och jag var helt kallsvettig. det gör så förbannat ont! men så länge jaghade låret trykt mot buken var det rätt ok för annars höll jag på att svimma. men så när jag lyckas sätta mig upp (med min mans hjälp) så släpper det efter ett tag). Det har hänt att det blivit så på kvällen men inte lika intensivt som när jag sover. Kanske är senkramp eller något.
    varför säger folk inte något om sådana här grejer när man börjar prata om att skaffa barn? dom är väll rädd för att man ska vägra skaffa barn =) vad skönt att detta är sista i alla fall, sen blir det inga såtillvidare jag inte drabbas av total minnesförlust =)

• Tezzzy

Har oxå ont i ljumskarna och det är foglossning inte kul men det kan komma och gå i graviditeten. Brukar oftast komma på slutet en jag är bara i v16.

• Tezzzy

Det kan också vara ligamentet som håller upp livmorden som dras ut när du rör dig då kan det strama regält

• Pums

Jag skulle också tippa på att det är ligamenten som gör ont, alltså det som håller upp livmodern bland annat.
    Det fick jag i alla fall till svar av en läkare när jag hade liknande problem.
    Det blir ju som ett form av sendrag då och det brukar väl stabilisera sig mer på slutet av graviditeten när livmodern är större och är i mer fixerat läge.

Pyret växer i magen, nu i v 20
  • tamate
    Tezzzy skrev 2008-05-12 18:01:41 följande:
    Har oxå ont i ljumskarna och det är foglossning inte kul men det kan komma och gå i graviditeten. Brukar oftast komma på slutet en jag är bara i v16.
    nej nej, foglossning har jag haft ca 2,5 år sedan mitten av förra grav, det är verkligen inte det. Detta känns tydligt att det gör ont inne i ljumsken i köttvävnad så att säga. Foglossningen gör ju ont konstant och mest när man står fel eller går mycket.

Ligament tror jag det var min BM sa men hon sa även att detvar det enda hon kunde komma på och att hon eg inte viste med säkerhet. Hade ont ofta i slutet på förra grav och det var en läkare som kände efter på mig men hittade inte att jag hade brock, vilket dom var osäker på att det kunde vara. Sedan släpte dom det bara, men nu gör det ont igen.
  • Tezzzy

nähä, är ju ingen doktor. Säger bara vad min barnmorska sa till mig, fick ett bälte som verkar hjälpa lite.

• caspersmamma 08

Jag frågade min bm i dag men hon kunde inte säga vad det var men hon sa bara att jag börjar bli större och tyngre och därför ha fått ont

• tamate
    Tezzzy skrev 2008-05-13 18:19:42 följande:
    nähä, är ju ingen doktor. Säger bara vad min barnmorska sa till mig, fick ett bälte som verkar hjälpa lite.
    har du foglossning rek jag akupunktur el Tens, båda 2 funkar bra på mig. Har fortfarande ont mend et är juingenting mot om jag inte får behandling =)
  • tjorven80

bara läst ts

låter som foglossning.. ja hade det från v 8

Svar på tråden Kraftig smärta i ljumsken, någon fler som haft?