• MariaN

Finns här någon Tandsköterska?

Jag funderar på att plugga till tandsköterska.
    Kan du som jobbar som det berätta hur en dag kan se ut?
    Vad är bäst/sämst med arbetet? Lön?
    Har hört att man även åker ut och föreläser som tandsköterska, stämmer det?
    Mycket tacksam för svar!

• Svar på tråden Finns här någon Tandsköterska?
  • Keats

Ingångslön ligger ungefär mellan 16-18 beroende på var i landet man befinner sig samt om man arbetar privat eller inom landsting.

• MariaN
    Keats skrev 2008-05-12 09:49:18 följande:
    Ingångslön ligger ungefär mellan 16-18 beroende på var i landet man befinner sig samt om man arbetar privat eller inom landsting.
    ack:)
    är du tandsköterska? berätta gärna mer!
  • Keats

Är inte tandsköterska men väl förtrogen med branschen :)

En sak att beakta är att flertal tjänster är tyvärr deltid, dvs. runt 30 timmar.

• MariaN
    Keats skrev 2008-05-12 09:55:49 följande:
    Är inte tandsköterska men väl förtrogen med branschen :)En sak att beakta är att flertal tjänster är tyvärr deltid, dvs. runt 30 timmar.
    aha.. ok. tack vad bra att veta :)
    kan du berätta nåt annat som är bra att veta/tänka på?
    (försöker samla så mycket fakta jag kan!)
  • Maggish

personkemin måste ju stämma mellan tandläkaren & sköterska annars funkar det inte alls.

Det finns många tandläkare som är rötägg och "ser ner" på tandsköterskor & behandlar de som "slavar"... näh välj nåt annat yrke...

• susan1