akupunktur vid foglossning?
Är det någon som provat akupunktur för att få smärtlindring vid foglossning? Jag vill gärna prova alternativ till Dexofen som jag fick utskrivet.
Är det någon som provat akupunktur för att få smärtlindring vid foglossning? Jag vill gärna prova alternativ till Dexofen som jag fick utskrivet.
Jag fick akupunktur vid min förra graviditet mot foglossning och det var jättebra. Smärtan försvann inte helt, men det lindrade mycket. Jag fick behandling en gång i veckan.
Tyvärr kan inte min MVC erbjuda det den här gången så jag ska försöka hitta en sjukgymnast som kan och vill behandla gravida.
Hejsan! Går på akupunktur mot foglossning just nu, o det funkar utmärkt för mig. Så prova det gärna, men kom i håg bara att det funkar inte direkt utan man måste gå några ggr innan det ger effekt. O Som Ior säger det tar inte bort hela smärtan, men helt klart mycket bättre.. Väntar mitt tredje barn o kan till o med dammsuga *S*. Lycka till
Thischia: Var får du akupunkturen? Hos en sjukgymnast eller på MVC?
Kan ni rek ngn i sthlm?
Min sjukgymnast rekomenderade inte akupunktur. Hon sa att det inte fans så mycket forskning om det. Jag äter dextofen kombinerat med alvedon och fick låna en tens maskin. Har även kryckor.
Fick akupunktur på förlossningen under min förra graviditet men det hjälpte absolut inte. Dagarna efter var jag sämre för att sedan bli bättre i ca 1-2 dagar för att återgå till den "normala" foglossningsvärken. Tyvärr hjälper ju inte akupunktur på alla men det kan ju vara värt att prova.
Lycka till
fick akupunktur förra grav och får det även denna grav. Hjälper mig jätte bra och räcker ungefär en vecka, vissa dagar som jag fått akupunkturen blir dock värre en de andra dagarna sen släpper det helt. E jag dock ute o går mycket handlar el dyl så får jag ju självklart känningar tillbaka, men annars funkar det toppen. Får av mvc och får då ca 10 nålar bak o en fram =)
Funkar ju inte på alla men absolut värt att testa tycker jag.
Går på akupunktur två ggr/v. Tycker inte att det funkar något vidare faktiskt. Gjorde det även förra graviditeten (tredje barnet) men tyckte inte att det hjälpte då heller. Väntar nu barn nummer fyra och känner mej helt slut i fogarna.