• Ally2

Ni i vecka 34 hur mår ni? Jag mår väldigt konstigt!

Går idag in i vecka 34 och jag har i dag molande värk i ryggen och känner mig orolig i hela kroppen plus att jag är vädligt trött! Mådde väldigt konstigt även i fredags... antar att det är kroppen som håller på att förbereda sig men jag kommer inte ihåg att jag kände så här förra gången.

Hur mår ni andra som är i vecka 34?

Ally

• Svar på tråden Ni i vecka 34 hur mår ni? Jag mår väldigt konstigt!
  • Sannis83

Hej! Jag går precis som du in i vecka 34 idag och detta är min första graviditet. Jag känner kanske ingen molande värk i ryggen men det värker då och då. Dessutom har jag foglossning som börjar kännas mer och mer. Det börjar bli allmänt tungt nu så tiden får gärna gå fort!
    Att du inte kände såhär din förra graviditet spelar ingen roll för alla graviditeterär ju unika sägs det. Så jämför inte (även om det säkert är lättare sagt än gjort...)!! =)
    Ha det gott!
    /Susanne

• Agent 355

jag är inte i v34 ännu men jag reagerar på ordet molvärk då det -kan- betyda sammandragningar, & tycker du ska slå en signal till förlossningen för att höra med dem vad de tycker. bättre att ringa en gång för mycket än en för lite om du är fundersam & de blir inte arga för att du ringer.
    lycka till!

• ellie 877

Samma här.. gick in i v34 i torsdags. Känner precis som ni, molande värk i ryggen. Har massa förvärkar och känner mig konstig. Min bm sa i fredags att det nog inte är helt omöjligt att barnet kommer tidigare. Hade väldigt mycket värk i magen igår, men det gick över.. Tror som bm att det blir tidigare men vi får väl se. Har i alla fall packat väskan..

• Bagel

Shit! Jag är i vecka 35 och känner samma som ni, kraftiga menssmärtor och sammandragningar (smärtfria). Men jag har tänkt dra utomlands i helgen och hälsa på några väninnor. Hoppas inte barnet är på gång redan nu. Förra gången födde jag en vecka för tidigt, men det ska ju inte ha någon betydelse sägs det..

• Millric

prcis gått in i v34 oxå..Jag har bara "vanlig" värk i ryggslutet på höger sida som går ner i skinkan.. inget molande.. men ibland kan det göra ondare.. men detta är mitt tredje barn.. o med de två tidigare så hade jag mer ont (sammandragnignar) i magen oxå. runt hela bäckenet lixom.. men som tidigare har skrivit.. ring in o fråga om du blir orolig..
    Lycka till

• Millric

ja alltså.. när det va dags så hade jag ont som jag beskrev.. o mitt fösta fick jag i v38+4

• Ally2

Jag är egentligen inte orolig eftersom sammandragningarna inte är smärtsamma.. men nu har det gått ett par dagar och nu mår jag mycket bättre! känner mig pigg och tillbringade hela dagen på golfbanan i går! Men det är skönt att höra att ni andra som gått lika långt känner på samma sätt.

Förra förlossningen satte i gång som en blixt från en klar himmel.. ett par veckor för tidigt så jag antar att jag har extra långa känselspröt den här gången!

Svar på tråden Ni i vecka 34 hur mår ni? Jag mår väldigt konstigt!