Rosenseriens schampo. Nån som använder det?
Kan någon vänlig själ tala om för mig ingredienserna i detta schampo? Alla ingredienser tack.
Kan någon vänlig själ tala om för mig ingredienserna i detta schampo? Alla ingredienser tack.
enligt deras hemsida:
Innehåller: Guarkärnmjöl, kokos- och palmkernel, tvättsubstans (från kokos), vegetabilisk pärlglans, vegetabiliskt glycerol, havssalt, fruktsyra, pro Vitamin B 5, växtlecitin, jojobaolja, rosenessens
sen är ju frågan vad "vegetabilisk pärlglans" och "tvättsubstans" ÄR men....
Om man tittar på den engelska versionen på hemsidan (ibland lättare att se vad något är på engelska) finns en lista över alla ingredienser de använder (inte uppdelat på vilka produkter som har vad däremot) och då hittar man
MIPA-LAURETH SULFATE ( AND) LAURETH 4 ( AND) COCAMIDE DEA BETAINE
Vegetable washing substance: Made from vegetable oil. A mild and environmentally-friendly washing substance.
MIPA-laureth sulfate är inte den hårdaste tensiden i alla fall, cocamide betaine är en av de mildaste har jag för mig men laureth 4 vet jag inget om.
Jag har varit på produktinfo om just rosenserien. De har endast naturliga ingredienser i deras produkter. Anledningen till att de ej har balsam beror på att schampot i sig reder ut håret. Jag använder bara deras schampo till barnen och det fungerar kanon. På mig själv blev det inte bra - kanske beror på att mitt hår är behandlat? Men det blev fruktansvärt elektriskt!
Fungerar det bra med balsamtvättar? Har läst om det - verkar intressant!
Tack så mkt! Ska genast spana in tråden!