• Mrs Vader

Rosenseriens schampo. Nån som använder det?

Kan någon vänlig själ tala om för mig ingredienserna i detta schampo? Alla ingredienser tack.

Naturlig hud- och hårvård is the shit!
  • Svar på tråden Rosenseriens schampo. Nån som använder det?
  • uniMog

enligt deras hemsida:

Innehåller: Guarkärnmjöl, kokos- och palmkernel, tvättsubstans (från kokos), vegetabilisk pärlglans, vegetabiliskt glycerol, havssalt, fruktsyra, pro Vitamin B 5, växtlecitin, jojobaolja, rosenessens

Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
  • Mrs Vader
    Pejgan skrev 2008-05-12 10:20:48 följande:
    enligt deras hemsida:Innehåller: Guarkärnmjöl, kokos- och palmkernel, tvättsubstans (från kokos), vegetabilisk pärlglans, vegetabiliskt glycerol, havssalt, fruktsyra, pro Vitamin B 5, växtlecitin, jojobaolja, rosenessens
    Tack! Tittade på deras hemsida men hittade inte. Haha man är blind.
  • uniMog

sen är ju frågan vad "vegetabilisk pärlglans" och "tvättsubstans" ÄR men....

Ai Bang Mai Fu Kin Ni !!
  • Mrs Vader
    Pejgan skrev 2008-05-12 10:23:30 följande:
    Ja man kan bara gissa hehe. Nä men det stod under nån rubrik där
  • Lady Dahmer
    Pejgan skrev 2008-05-12 10:23:30 följande:
    tvättsubstans från cocos. låter som SLS i mina öron. ;)
  • Magrat

Om man tittar på den engelska versionen på hemsidan (ibland lättare att se vad något är på engelska) finns en lista över alla ingredienser de använder (inte uppdelat på vilka produkter som har vad däremot) och då hittar man
    MIPA-LAURETH SULFATE ( AND) LAURETH 4 ( AND) COCAMIDE DEA BETAINE
    Vegetable washing substance: Made from vegetable oil. A mild and environmentally-friendly washing substance.

MIPA-laureth sulfate är inte den hårdaste tensiden i alla fall, cocamide betaine är en av de mildaste har jag för mig men laureth 4 vet jag inget om.

• Mrs Vader
    Magrat skrev 2008-05-13 10:26:47 följande:
    Om man tittar på den engelska versionen på hemsidan (ibland lättare att se vad något är på engelska) finns en lista över alla ingredienser de använder (inte uppdelat på vilka produkter som har vad däremot) och då hittar man MIPA-LAURETH SULFATE ( AND) LAURETH 4 ( AND) COCAMIDE DEA BETAINEVegetable washing substance: Made from vegetable oil. A mild and environmentally-friendly washing substance. MIPA-laureth sulfate är inte den hårdaste tensiden i alla fall, cocamide betaine är en av de mildaste har jag för mig men laureth 4 vet jag inget om.
    Ok struntar nog i det i alla fall. De har inget balsam heller..
  • Lilla Linnéa

Jag har varit på produktinfo om just rosenserien. De har endast naturliga ingredienser i deras produkter. Anledningen till att de ej har balsam beror på att schampot i sig reder ut håret. Jag använder bara deras schampo till barnen och det fungerar kanon. På mig själv blev det inte bra - kanske beror på att mitt hår är behandlat? Men det blev fruktansvärt elektriskt!

• Mrs Vader
    Lilla Linnéa skrev 2008-05-13 17:03:13 följande:
    Jag har varit på produktinfo om just rosenserien. De har endast naturliga ingredienser i deras produkter. Anledningen till att de ej har balsam beror på att schampot i sig reder ut håret. Jag använder bara deras schampo till barnen och det fungerar kanon. På mig själv blev det inte bra - kanske beror på att mitt hår är behandlat? Men det blev fruktansvärt elektriskt!
    Balsam motverkar det elektriska. Jag vill undvika tensider också så jag fortsätter nog med mina balsamtvättar jag =)
  • Lilla Linnéa

Fungerar det bra med balsamtvättar? Har läst om det - verkar intressant!

• Mrs Vader
    Lilla Linnéa skrev 2008-05-13 18:46:43 följande:
    Fungerar det bra med balsamtvättar? Har läst om det - verkar intressant!
    Funkar hur bra som helst! Har du kollat No´Poo-tråden? Massa tips där.
  • Lilla Linnéa

Tack så mkt! Ska genast spana in tråden!

Svar på tråden Rosenseriens schampo. Nån som använder det?