• wozzgirl

Vilka bindor är minst "plastiga"?

Jag AVSKYR att använda bindor och har inte använt dem sedan 13-års åldern förutom ett par veckor efter att jag fick min son för 4 år sedan.
    Nu är det dags för barn nr 2 och jag måste inhandla lite bindor. Vad ska jag köpa?
    Jag mår inte alls bra av bindor, det blir fuktigt och varmt och det medför att jag får hemoroider (!) (Ja, faktiskt...) av dem.
    Vilka är minst plastiga? Jag vill minnas att jag tyckte att always kändes väldigt plastiga? Finns det några som känns mer som tyg?
    Jag blödde väldigt lite efter min son och hoppas det blir så nu också. Jag klarade mig med vanliga tunna bindor redan på sjukhuset så jag tänker försöka med tunnare bindor nu med för att det inte ska bli så "instängt"..

Råd, tack.

• Svar på tråden Vilka bindor är minst "plastiga"?
  • DropDeadUgly

Jag skulle vilja tipsa om antingen apotekts Apoliva-bindor eller TENA. TENA är grymma, och inte ett dugg plastiga eftesom tanken är att man ska ha dem dygnet runt.

Jag kan inte heller ha alla "moderna" bindor får svamp av dem... Men inte av ovan nänmda bindor som jag använt efter förlossningarna.

• Maagdaa

Jag använder apoliva efter min förlossning. Guldstjärna i kanten till dessa!

• Freiya

jag hade också apotekets bindor, tror att det var apoliva. dom funkade jättebra!
    och dom e lite tjockare också så dom funkar lite som stötdämpare om man har ont :P

• maria lintott

Håller med alla ovanstående, apoteket!

• Lejån

och jag håller också med, apoteket helt klart! Man vill verkligen inte ha något plastigt som skaver! *aj*

Svar på tråden Vilka bindor är minst "plastiga"?