• lillamye

bygga kattgård?

tips på hur man kan bygga en billig kattgård ca 8kvm bara 2sidor +tak.

nån som har bilder på era burar gårdar?

vad hade ni som nät?

älskar mina små prinsessor
  • Svar på tråden bygga kattgård?
  • Udda

Hundgård och våran kattgård har vi byggt med en trästomme och sen nät.

Till kattgården använde vi hönsnät då det inte är så stora hål i det nätet. La det även som ett tak över så dom inte fr för sig att klättra över.

• lillamye
    Udda skrev 2008-05-12 12:38:02 följande:
    Hundgård och våran kattgård har vi byggt med en trästomme och sen nät.Till kattgården använde vi hönsnät då det inte är så stora hål i det nätet. La det även som ett tak över så dom inte fr för sig att klättra över.
    ok har du bild? vart finns billigt nät?

jag räknade och det skulle kosta över 2000kr för 2väggar + tak är det såå dyrt??
  • Udda

Har ingen bild just nu då alla mina skivor till kameran e fulla Men ska försöka fixa en ny

Men det som är dyrast är väl egentligen nätet.

Virket köpte vi direkt på sågen å då är det ju alltid billigare. Så jag tror sammanlagt att våran kattgåd kostade 1000:-

• lillamye
    Udda skrev 2008-05-12 13:44:59 följande:
    Har ingen bild just nu då alla mina skivor till kameran e fulla Men ska försöka fixa en ny Men det som är dyrast är väl egentligen nätet.Virket köpte vi direkt på sågen å då är det ju alltid billigare. Så jag tror sammanlagt att våran kattgåd kostade 1000:-
    ok jag kikade på byggmax och om ska ju vara billiga kanske ska ringa nån såg och höra vad om kostar
  • sara gerdrup

vi har tagit byggstacket som de har på byggen och gjort 3 väggar och tak med det, fjärde väggen är en murad.

• lillamye
    sara gerdrup skrev 2008-05-12 19:52:02 följande:
    vi har tagit byggstacket som de har på byggen och gjort 3 väggar och tak med det, fjärde väggen är en murad.
    vad kostade det då staketen?
  • lillamye

vars hittar man när på rulle då som inte kostar så mkt

• sydneygirl

Här är en bild där lite av vår innätade balkong syns.

Kostnaden för innätningen blev ca 1500 kronor. Reglar, hönsnät, märlor, färg, brackets (kommer inte ihåg svenska ordet), skuv och buntband.

Svar på tråden bygga kattgård?