Anhöriga till spelmissbrukare
Min man är spelberoende sedan drygt ett år tillbaka. Han har nog spelat bort drygt 200000 kr. Jag har bönat och bett honom att sluta och han lovar att sluta men vips så spelar han igen. Han ljuger och gömmer det tror han men jag vet ju.
Jag är alltså en medberoende och jag orkar inte längre. Vi har två småbarn och jag vet inte vad jag ska göra. Han tycker inte själv att han har problem.
Har funderat på att prata med hans närmsta ickespelande vänner och be de prata med honom. De märker att det blivit för mycket för han sitter alltid hemma efter jobbet, förljer aldrig med någonstans.
I mitt huvud funderar jag på hur jag skulle ha det utan honom, försöker förbereda mig mentalt. Det gör bara så ont!
Sedan är jag rädd för hur han ska få det om jag lämnar honom! Jag älskar ju honom och vill bara att han ska bli som vanligt igen.
Nu är vi snart hos Kronofogden också och det är p g a av spelandet vilket gör mig så arg! Varför ska vi lida för hans spelande?
Att KF ska komma hit och kolla igenom vad vi har av värde, det gör mig så arg och så besviken!
Vill gärna ha tips på ett bra ställe för anhöriga att prata av sig på!
Vill gärna också prata med folk som går igenom samma sak som mig!