• Marabou07

Onormalt håravfall???

Fick barn den 26:e december och tappar mer och mer hår efter förlossningen. Idag när jag tittar mig i spegeln är nästan allt hår borta vid höger tinning. Är det någon annan som råkat ut för samma sak? Hur länge tar det innan håret slutar ramla av?

• Svar på tråden Onormalt håravfall???
  • Marie1978

Japp! Hemskt att samla upp allt hår man tappat efter en dusch, dessutom är det fullt av hår överallt i huset! Jag är också skallig vid tinningen!

Med förra barnat tror jag att håravfallet avtog vid ca 7 mån. Nu är sonen 6 mån så jag hoppas det minskar snart...

• morsa06

Jag tappar också sjukt mycket hår Är jättetunnhårig vid tinningarna, och bakom öronen, allt underhår har nästan fallit av. Så var det med förra barnet också, det började när han var ca. 3 månader, och slutade ca 2 månader senare, men nu med andra barnet så tappar jag fortfarande jättemycket och han är 6 månader.

Jag kan inte gå med utsläppt hår för då får mina kläder päls! Bokstavligt talat. Är så less, jag som alltid brukar ha fint hår, nu ser man ju sjuk ut

Måtte det sluta snart!!

• anelia

Jag tappade mycket hår den korta perioden jag ammade. Sedan har det avtagit, men jag tappar fortfarande mer hår än innen. Men jag har så himla tjockt hår, så det har inte märkts något, kan tänka mig att tappa lite till.... Nu när det är så varmt ute blir det så varmt i hårbotten så det kliar

• Marabou07

Hur mycket hår kan man tappa? Är rädd att allt hår kommer trilla av...

• morsa06

Det är jag också rädd för, fortsätter det i denna takt så kommer jag att bli flintis

Marabou07 skrev 2008-05-12 13:08:41 följande:
    Hur mycket hår kan man tappa? Är rädd att allt hår kommer trilla av...
  • Trasan0606

Och här är en till som snart är skallig... Hårfästet har definitivt blivit högre men om Tyra Banks är supermodell med jättepanna så....'

Började tappa hår när lillen var 3 mån och nu är han 5 mån, tappar fortfarande enorma mängder!

• feritaugar

Jag bfinner mig i samma sits; nästan flintskallig frampå och vid högra tinningen :(. Jag döljer håret numer när jag går ut. Min son föddes i mitten av december. Dock har det blivit mycket bättre sedan jag fick konstaterat mjällekem och fick steroider mot det.

• Marabou07

Kanske ska tillägga att jag inte ammar. Slutade amma efter 6 veckor och tappar ändå hår nu efter 4½ månad!

• morsa06

Hur ser man om man har mjälleksem? Jag har fruktansvärt torr horbotten och det ser nästan ut som att jag har fjäll i hårbotten.. kanske ska prata med en läkare?

feritaugar skrev 2008-05-12 13:31:09 följande:
    Jag bfinner mig i samma sits; nästan flintskallig frampå och vid högra tinningen :(. Jag döljer håret numer när jag går ut. Min son föddes i mitten av december. Dock har det blivit mycket bättre sedan jag fick konstaterat mjällekem och fick steroider mot det.
Svar på tråden Onormalt håravfall???