• Anonym (Orolig)

Blixtrade till i huvudet när jag skulle somna, vad hände?

Idag när jag vilade med mitt barn och just vid somnander så känndes det i huvudet som om det skulle ha blixtrat till på nåt sätt. Jag såg ett ljus, som blixten på kameran och sedan en explosion! Jag hoppade upp och trodde först att det åskade och att strömmern hade gått el.dyl. Sedan förstod jag att solen skiner ute, det är mitt på dagen och att allt kom från mitt huvud. Sen blev jag rädd..Tänk om det var en blodådra som brast? Vad kunde det vara?? Jag har aldrig upplevt något sådant tidigare! Det räckte bara en sekund, och nu ca 2h senare så kommer jag inte mera ens riktigt ihåg för det hände så fort, men läskigt var det. Har nån upplevt samma? Vad var det?

• Svar på tråden Blixtrade till i huvudet när jag skulle somna, vad hände?
  • Anonym

ja du, ring till dr kanske. har du inte ont i huvudet nu e det säkert lugnt men man kan inte var för försiktigt när det gäller huvud

• Anonym

Jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen. Jag har hört om små hjärninfarkter (proppar) som visar sig på det sätt som du beskriver.

• Frantic

Låter som Exploding Head Syndrome, (det låter läskigt men är helt ofarligt) det är när man kan "höra" ett högt ljud eller "se" ett starkt ljus inne i sitt huvud, liksom för sin inre syn i samband med insomning eller uppvaknande. Det är vanligt och ofarligt.

en.wikipedia.org/wiki/Exploding_head_syndrome

• Anonym

Ibland när jag får små yrselanfall (helt ofarliga) så kan det kännas som att det blixtrar i mitt huvud. Obehagligt men som sagt, helt ofarligt.

• Anonym (Orolig)

Frantic: det var just som det stod på länkarna dina! Tack!

Jag har svårt att tro på hjärnpropp nu, eftersom det är 5h sedan det hände och jag har inga symptom mera..Borde jag inte ha en väldig huvudvärk ifall det vore propp eller nåt dyligt?

Svar på tråden Blixtrade till i huvudet när jag skulle somna, vad hände?