Stödstrumpor på flygning?!
Jag undrar om det är någon som han tyckt att det verkligen varit bra med stödstrumpor på flyg.
Jag undrar om det är någon som han tyckt att det verkligen varit bra med stödstrumpor på flyg.
Bra och bra, men man minskar risken för att få blodpropp. När man flyger så ökar risken för blodpropp, jag har själv haft en blodpropp i ena benet och använder alltid stödstrumpor, det finns att köpa på apoteket. Det kanske inte är så snyggt, men ibland får man gilla läget. Ska du flyga långt?
jag tyckte det var både bra och skönt
benen o fötterna kändes lätta och inte alls tunga.
kommer fortsätta anv.d et vid flygningar även när jag inte är gravid.
jag flög visserligen väldigt långt, 22 timmar, men ändå!
Kan kännas lite skumt första gångerna men är så skönt!
Men ibland är det ganska skönt att ta av sig dem också...
Nu för tiden finns det ju faktiskt stödstrumpor som ser ut som vanliga strumpbyxor bara att de räcker till knäna. Har man byxor på sig är det inget som syns. Sen tror jag helt ärligt inte att folk sitter och kollar extra på andras ben för att se om de har stödstrumpor på sig.
Jag tycker stödstrumpor är bra då man får se till vad de gör istället för hur de ser ut...
neverever75
jo, glöm inte att de ska tas på på morgonen, gärna kort efter du gått upp, efter duschen. då sitter de bäst/fungerar bäst.
fick tips av sjuksköterska.
på ditflyget tog jag på mig dom på em, innan vi lyfte och det var inte alls sammma grej, inte lika skönt som på hemvägen när jag tog på dom tidigt på morgonen
Rekommenderar verkligen stödstrumpor på långa flyg. Flög till USA i v 17 hade dem på resan dit men ej hem...kändes som att benen var tjockare och tynge utan dem på.