• mikio

7000 för måttanpassad markis, monterad och klar. Bra eller dåligt?

Skulle behöva en markis över våran balkong nu när det är på väg att bli sommar och vi har balkong i söderläge.

Vad vi har hört att grannarna betalat nästan exakt 7000 för sina markiser, och då kom det en firma och mätte och monterade och hade sig.

Tycker ni det är ett rimligt pris?

Jag tror modellen på markisen kallas för fönstermarkis, om det är viktigt för vad som anses som ett bra pris.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-12 14:26
    Måtten är ungefär 2,80 * 1,20 [m]

• Svar på tråden 7000 för måttanpassad markis, monterad och klar. Bra eller dåligt?
  • CosmicCat

Jag tycker det låter lite dyrt, det pris jag har fått "mellan tummen och pekfingret"  är 4000-5000 kr.

• MiaP

Ring runt till olika firmor och jämför. Det gjorde vi och det skiljde ganska mycket i pris.

• mikio

Det finns bara en firma här, eventuellt kan det finnas en till 4mil bort, det får jag ta och kolla upp.
    Men då antar jag att de debiterar friskt för avståndet till oss också.

När jag kollat på internet nu så hittade jag en sida där jag kunde beställa markiser, och där kostade en markis med nästan rätt mått, 4000 utan kasett.
    Men då måste vi anlita lokala hantverkare för att sätta upp den, samt att då har vi ingen garranti på att den sitter uppe ordentligt.

Kanske har grannarna elektrisk utrullning och att det är därför det dragit iväg. Får ta och kika närmare antar jag

• MiaP

Tycker nog inte det låter så vansinnigt dyrt heller. Det är ju en stor markis. Ska ni dessutom bara ha en så blir det ingen förmögenhet.

• mikio

Markiser är ju inget man går och ströshoppar lite då och då, så jag har svårt att bilda en uppfattning om vad som är vanligt pris.

Nu hittade jag en sida där man kunde skicka iväg offertförfrågan till 5 närliggande markisförsäljare. Så jag knappade in och förhoppningsvis så kommer det in något svar iaf

Nu är det bara operation övertala sambon kvar också!

• CosmicCat

Oh, kan du lägga in en länk till den sidan här i tråden eller kanske inboxa mig.

mikio skrev 2008-05-12 14:52:26 följande:
    Markiser är ju inget man går och ströshoppar lite då och då, så jag har svårt att bilda en uppfattning om vad som är vanligt pris.Nu hittade jag en sida där man kunde skicka iväg offertförfrågan till 5 närliggande markisförsäljare. Så jag knappade in och förhoppningsvis så kommer det in något svar iaf Nu är det bara operation övertala sambon kvar också!
  • Lurvenpajsaren

Vi betalade 5000 för något liknande 1996 så jag tycker inte att det är dyrt.

• Scruffy

Vi köpte två markiser i mars i år.
    Kollade med två företag.
    Den första skulle ha 10 000 inkl montering.
    Den andra skulle ha 5500 inkl montering.

Så det kan skilja.

• CosmicCat

1000 tack, kanske får jag ett super-erbjudande

mikio skrev 2008-05-12 15:10:29 följande:
    www.markis-info.com/Så klickar man på "få ett kostnadsförslag" så är det väl bara att vänta på svar sen!
  • Lineri07

Tycker priset låter mycket - vi köpte en markis för ca halva priset på www.markisonline.se men då fick vi montera den själva (iåfs ganska enkelt). Men priset beror ju på tillval, som motor, kassett, montering mm.

• johandra

Tycker inte det låter speciellt farligt..

Vi har kollat på fönstermarkiser här i stan och har landat på ca 4000:- för en 2m lång exklusive montering..

Lineri: Måste fråga,e ni nöjda med markisen??

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
Svar på tråden 7000 för måttanpassad markis, monterad och klar. Bra eller dåligt?