Prinesstårta utan mandel??
Sonen är allergisk mot bla mandel, & jag vill försöka åstakomma något som liknar en princesstårta. Någon som har en idé på hur man skulle kunna få till "det gröna skalet?"
Tacksam för ideer!
Sonen är allergisk mot bla mandel, & jag vill försöka åstakomma något som liknar en princesstårta. Någon som har en idé på hur man skulle kunna få till "det gröna skalet?"
Tacksam för ideer!
Ja,använd dekormassa istället. Det är en slags sockermassa som används på samma vis som mandelmassa.
Oj, låter ju perfekt! Vet du var man kan hitta det?? Vanliga mataffärer?
Måne och Sol skrev 2008-05-12 16:30:38 följande:
Osäker.Får man skriva ut företagsnamn? Jag vet att det såldes för några år sedan på en viss hobbybutik vars namn slutar på "nduro"
Hör efter på ett konditori annars - och glöm inte att nämna att klumpen du eventuellt får köpa inte får ha varit i kontakt med mandel/nötter. Det är lite olika med hur noga de skiljer på råvarorna till de egna bakverken.
OK, tusen tack!!
Googla på Sugerpaste så hittar du ett flertal webbshoppar som säljer. Finns både vit att färga själv eller i olika färger.
Har aldrig provat själv men hört att det är mycket lättare att arbeta med än marsipan.
Lycka till!
Varsågod!
MKAsson
Bra idé! Tänkte inte på det.