• pajas01

någon som har ett recept på en kladdig/rinnig/ kladdkaka

ah nu har jag testat massa men komemr aldrig fram till en som e sådär så att man drar ut med ckeden å de stannar kvar nästan rinnig..

ofta kafér som har så EXTRA kladdiga..

spelar ignen roll hur era vanliga normal kladdiga kakor e för jag vill ah MYCKE kladdig.. så någon som har ett bra recept

• Svar på tråden någon som har ett recept på en kladdig/rinnig/ kladdkaka
  • LinaT

Har VERKLIGEN haft samma problem som du! Numer löser jag det helt enkelt genom att grädda väldigt kort tid. Men kanske har någon ett bättre förslag, jag ska också hålla koll på de svar du får!

(Mums!)

• Jenna82
    Brukar få höra av mina systrar att jag e bäst på att göra kladdkaka som e sådär riktigt kladdig inuti o med knapriga yttre kanter! MEN har heeelt tappats tinget..eller så glömde jag helt bort nåt igår då ja gjorde en. Ska försöka mig på en ny nu.

Det jag har i är:

3dl socker
    ca 1½dl mjöl
    3msk kakao
    1tsk vaniljsocker
    2ägg
    50g smält margarin

smörjer formen med margarin och sen ströbröd och sen då in i ugnen mellan 10-20grader beroende på hur mycket gräddad man vill ha den som sagt.
    (¯`°?.¸ ♥ Liam 030603 ♥ Nova 041021 ♥ Bebis i magen 080613 ♥ ¸.?°´¯)
  • svea 357

Här är ett recept på en extra kladdig kladdkaka!
    verkligen super god:)

3dl socker
    1,5dl mjöl
    2tsk vaniljsocker
    1dl kakao
    150g smält smör
    2 ägg
    50g mörk chocklad (kan uteslutas)
    Blanda först socker,mjöl,kakao och vaniljsocker..
    rör i smör och ägg och den smälta chockaden..

175 grader i 15 -20 min.

• pajas01

ah då ska jag testa båda två imon.. se vilken som jag tycker e kladdigast å godast.. eller ah min sambo.. han ÄLSKAR när dem är kladdiga..

finns de någon mer med extra mycke kladdkaka recept så får ni gärna langa över =))

• Camilla D

100 gram margarin
    3 dl socker
    2 ägg
    1½ dl mjöl
    4 msk kakao
    1 tsk vailjsocker
    1 kryddmått salt

Blanda allt (med tex träslev) Grädda i mitten av ugn 175-200 grader. Ha koll på den. Normalkladdig ca 15-20 min. Minska bara tiden.

Svar på tråden någon som har ett recept på en kladdig/rinnig/ kladdkaka