• Anonym (sårad)

*Jag fick ingen morsdagspresent

Jag fick ingen morsdagspresent av min man och det sårade mig oerhört. Visst är det en kommersiell dag och endast till för köpandetss skull, men något litet skulle han väl ändå kunnat köpa mig för att visa sin uppskattning och att jag är en bra mamma.

Hur hade ni reagerat? Fler som inte fick något?

• Svar på tråden *Jag fick ingen morsdagspresent
  • Pirran

Fick heller inget och hade inte räknat med något alls av min man. På kvällen ringer jag till min mamma och gratulerar henne på morsdag och då säger han "Jajustja, det är ju morsdag idag....." sen inget mer.
    Är van vid det här laget....brukar få något gulligt av barnen istället.
    Min äldsta dotter hade ritat en teckning och lagt en kristall tillsammans med den

• Anne M

Jag fick heller ingen morsdagspresent, men lika glad är jag för det. Som du själv skrev så är ju morsdag en kommersiell dag. Min dotter & make visade sin uppskattning med annat än presenter.

• Netrios

Äh, vad är det att hänga läpp över? Jag fick inte heller nått och jag hade namnsdag också.

• Venla

TS: sade han inget på morsdagen heller? Hur brukar ni göra i vanliga fall? Du kan ju hoppa över farsdagen och se hur han reagerar.
    Jag menar inte att man behöver ge presenter på dessa dagar, men jag tycker att man kan uppvakta varandra. Fast frukost på sängen, en trevlig middag eller något i den stilen.

• Heavenly

Jag fick inte heller nåt men överlever nog

Kram på dig!

• cornelia82

jag blev nästan besviken för att jag inte ens fick ett litet grattis... o jag har inte ens nåt barn än.. om man inte räknar bebisen inne magen!
    hade inte räknat med nåt men ändå.. är väl hormonerna som spökar antar jag.. =(

• hobnob

Jag undrar varför så många tjejer förväntar sig att deras man ska gratulera dem på Mors Dag? Ni är väl inte mammor åt era män?

Jag tycker det är barnen som, när de är tillräckligt stora, kan gratulera lite.
    En puss och ett grattis, ett telefonsamtal, en teckning...sånt blir jag glad av.

• hobnob

Jag undrar varför så många tjejer förväntar sig att deras man ska gratulera dem på Mors Dag? Ni är väl inte mammor åt era män?

Jag tycker det är barnen som, när de är tillräckligt stora, kan gratulera lite.
    En puss och ett grattis, ett telefonsamtal, en teckning...sånt blir jag glad av.

• hobnob

Sorry, blev visst dubbelt! Inte meningen att tjata!

• Prinsessan Zelda

Jag förväntar mig inte att bli grattad av min man på morsdag. I vår familj/släkt har det varit barnen som gratar mamma. Nu är ju min lille bara 7 v och jag förväntar mig ju inget av han men inte av min gubbe heller. Jag grattar inte honom på farsdag. Jag grattade min mamma på morsdag såklart. men det kan ju vara olika i olika familjer.

• Tristan

Jag fick heller ingen present och det gick mig helt förbi

• Hedenstedt

Fick världens gulligaste sms.
    Nästan grattis på morsdag älskling!
    Är nu i v 36.
    Kram I

• Jii

hobnob-Du tog orden ur min mun. Jag har inga egna barn men skulle aldrig förvänta mig att bli grattad på mors-dag av min sambo när vi får barn.
    Han är inte så mycket för födelsedagar och firande över huvud taget och det respekterar jag.

• Mamma till Philip Nova Elliot

Tycker ju faktiskt visst att det är pappan som "ska" gratulera på mors dag....har jag gjort till min sons pappa när vi ff var gifta...men i söndags sa min pojkvän det istället "Grattis på mors dag gumman!" (o vi har inga barn tillsammans) jaja alla gör som dom vill men det är ju uppskattat att nån bryr sig

• Cecilia2

Äsch! Mors dag är inte till för att männen skall uppvakta sina fruar - det har vi Alla Hjärtans Dag till. Det är BARNEN som skall uppvakta sina MAMMOR! Så häng inte läpp för det - inget att bry sig om. Jag har själv ingen som helst koll på när fars dag är och har inga som helst planer på att uppvakta min man då. Däremot kan jag ge barnen en liten skjuts när de är tillräckligt gamla.

Märkligt nog kom min man, som aldrig någonsin gett mig en födelsedagspresent på rätt dag och med nöd och näppe fått till bröllopsdagspresent, hem med en blombukett och tårta...

Vem kan hålla reda på alla fira-dagar...?

• ursul

Jag hade ändå velat att maken hjälpt dottern att göra en teckning eller något annat till mig på morsdag, tänker jag göra till farsdag iaf

• Venla

Jag tycker att alla mammor och pappor skall grattuleras på mors- respektive farsdag.
    Jag grattuelar båda mina föräldrar, far- och morföräldrar samt sambons föräldrar och mor- och farföräldrar. varför skulle jag bara gratta min egen mamma och pappa???? När vi har farsdag i finland i höst så är det för min del självklart att gratta pappan till mitt barn på farsdagen. Då kommer det att vara både från mig och barnet.

• maja3

Eftersom det råder väldigt mycket delade meningar kring uppvakta eller ej så är det nog likadant hos våra pojkvänner/män. Det råder lite förvirring kanske?
    Hursomhelst kan man ju säga till sin man hur man vill ha det. Om man vill bli uppvaktad och på vilket sätt. Hela grejen är ju varje familjs beslut o inte någon annans, vare sej köpmännens eller annat folk.

Kram på er o grattis på morsdagen, i efterskott, alla mammor!! :)

Svar på tråden *Jag fick ingen morsdagspresent