• Martina426

Hjälp mig.... Hund Problem ??? + graviditet

Har en labrador som är på väg att bli könsmogen 22 veckor gammal! Har börjat att uppträda väldigt konstigt mot mig: naffsar, hoppar, trotsar. kan bli väldigt obehaglig nästan som en "kåt känsla upptädande" om ni förstår vad jag menar. Det har blivit mer och mer allteftersom min graviditet har blivit längre!

Någon som känner igen sig? Uppträder ej så här mot ngn annan, och har ej gjort detta mot mig förut.

Kan han bete sig så här pgr min graviditet? Är det vanligt?

• Svar på tråden Hjälp mig.... Hund Problem ??? + graviditet
  • Nicola

Kænner inte till detta alls, verkar konstigt. men det sker mycket før hunden (den er valp/unghund till den er 2 år) och dej samtidigt. Svårt att sæga att det har med graviditetn att gøra.

Det enda jag kan berætta er att vår hund, en cocker spaniel beskyddar mig mot fræmmande mænniskor genom att han stæller sig framfør mig och morrar.
    Han vill också gærna ligga i soffan med sitt huvud mit min mage, liksom kænna sprakarna och vaka øver mig.

jag tror hunden vet att det er något som håller på att ske. De er klokare æn man tror.

• Me76

D e väldigt möjligt att hunden beter sig så pga din graviditet.. Min har blivit allmänt omöjlig o testar mig i 120....

• mita30

Hej det är mycket möjligt att din hund kollar gränser för att se vad hon eller han kan komma undan med..

22månaders ålder brukar komma med jätte trotts så du får nog sätta hunden på plats ordentligt, Hunden vet att du är gravid och du är kanske trött också så den ser ju sin chanse att ta lite kommando.

Min rottistik följer mig överallt håller koll på mig, och är oerhört vaktig runt mig mot främmnade människor...

• Peppa

Aktiverar du hunden tillräckligt? I den åldern är det mycket myror i brallan och några spår i veckan, lite lydnad samt lite apportering brukar underlätta för både hund och ägare.
    Hör annars på din brukshundsklubb om de har några tips på bra aktivering som du kan trötta ut din hund med.

Lycka till

• minimi

Mina hanhundar kan reagera väldigt mycket på gravida kvinnor, som du säger lite "kåtaktigt". Jag har fått höra, att ni utsöndrar en speciell lukt. Vet inte alls om detta stämmer...

• Shadowbeing

Min Sheltie-tik reagerar inte alls på min graviditet...faktiskt...
    Inte grannarnas sheltie-hane heller...
    men det har säkert något med utsöndrande av hormor hos den gravida, att göra...
    /Shad

• Puh76

Jag har en hund på 24 v som är precis likadan.
    Hoppar upp och biter så man blir rädd ibland.

Jag är inte gravid så det beror nog inte på det.

• Martina426

Tack för alla tips. Jag tror också att man utsöndrar ngn sorts doft när man är gravid. Han blir aktiverad så det räcker till men det klart det kan ju hända att det behös ännu mer!

Hm,, ja jag får ta och fundera!

• Mild

Hejsan

Har själv en labbe men på 4 år. Han var precis så som du beskriver i den åldern. Nu när jag är gravid så är han som vanlig. Det är mycker hormoner som flödar i hans kropp, och det är inte alltid som de 2 hjärnhalvorna vill komma överens. Sedan så är det också en massa dominansövningar. Han testar dig helt enkelt. Jag vet att det är j..... jobbigt, speciellt när man är gravid.

Lycka till

• Martina426

Hej Mild! Skönt att höra att du har haft samma problem!

• Niquilota

Jag tror inte alls att det har med graviditeten att göra, utan snarare hans utveckling. Det där "kåta" är ju många gånger en hunds sätt att visa dominans och behöver inte alls vara något sexuellt beteende. Jag tror att du måste jobba mycket med honom just nu, övningar som aktiverar honom och också att du visar tydligt vem som bestämmer. Han testar ju vem som är ledare för flocken. Det måste vara du!

Annika

Svar på tråden Hjälp mig.... Hund Problem ??? + graviditet