Svullet underliv
Jag är såå svullen "där nere" känns som blygdläpparna ska sprängas snart, inte minst om jag går på toa. Har även fått som en svullnad på berget liksom. Känns som det är blodkärl som "står ut".
Fler?
Jag är såå svullen "där nere" känns som blygdläpparna ska sprängas snart, inte minst om jag går på toa. Har även fått som en svullnad på berget liksom. Känns som det är blodkärl som "står ut".
Fler?
Svider det också eller? det kan vara svamp.....jag hade det när jag var gravid......det e jättejobbigt..köp daktakort på apoteket..det e en salva för fotsvamp med den funkar för svamp i underlivet...prova!!! det hjälpte på mig..
kram å lycka till
Ja, det låter onekligen som svamp. Kan det vara det?
Ja jag jobbar delvis med "sånt här". Låter svamp i mitt huvus =).
Prova salvan =)
Har inte haft det själv,men en vän till mig som var gravid beskrev just det du har,hon hade fått bråck!!!
En del får det på benen och/eller på benen.Vet inte hur man kan lindra det,finns salva för benen "hiridoid"(?)men vet ej om man kan ha det på underlivet???
Jag tror också på bråck, för svamp har jag haft förut och det är det inte, då kliar man ju ihjäl sig dessutom. Nej, allt är som vanligt förutom att det är svullet som sjutton.
Det e inte bråck....men gör som du vill.....
syrran hade så mot slutet när hon var gravid. Dock var det bara på ena sidan. Men det var bråck hon hade. Blygdläppen blev alldeles svullen. Såg lite halvskojjigt ut :P
Varför skulle det vara svamp? Jag tycker att alla här på FL svarar svamp så fort någon har minsta problem med underlivet. Symtom på svamp är kraftig klåda, rodnad och kornig flytning (som inte alls behöver lukta illa).
Jag tycker det låter som du har bråck.
Anonym (BM) skrev 2008-05-13 11:13:27 följande:
Självklart kan man inte lita på "diagnoser" som folk på nätet ställer. Tror inte att någon förväntar sig det heller. Men att tro att ALLT är svamp???
Nä men svamp är det inte. Jag är snart 30 år och har haft svamp ett par gånger, detta är inte i närheten av svamp.
Har läst lite om bråck nu och det stämmer in precis. Har "kollat" in det också och det SER även ut som det. Inte så vackert men jag hoppas det försvinner.
Till alla oss bråck musslor... vi är fina ändå!! =)
Kram
Jaaa, bråck kom jag på för några veckor sedan att jag också fått men bara på en sida. Ena yttre blygdläppen blir dubbelt så stor som den andra och det känns helt svullet och ont i underlivet också. Drar mig numer för att ha sex med min man för att det blir sååå mycket värre då, endast sex kvällstid och på helgen gäller här, trist. Ska prata med BM om det här nästa vecka, jag har ju för sjutton 10 veckor kvar och så länge kan jag inte stå ut.
Fattar in tevarför alla blir så irriterade..jag jobbar på gyn och den KAN visst vara svamp. Den behöver inte bli flytningar och klåda. Kan absolut vara bråck också..kan då rekomendera att du tar kontakt med din barnmorska om du e fundersam..
Ja jag ska ringa min bm å kolla. ska dit nästa vecka.. I vilket fall vad det än nu är så hoppas jag det går över snart, eller direkt efter förlossningen. Lider inte direkt av det men känner mig inte så attraktiv. Stora bullar under huden på blygdläpparna.
hur yttrar sig bråck? varför får man det etc? Finns kanske en länk till nån sida?
Är gravid i vecka 35 och har också ett svullet underliv som blir värre efter sex, då jag älskar att knulla och gör det nästan varje dag är underlivet svullet nästan jämt, men det är det helt klart värt =). Alltså inga problem med svamp.