Vilka psalmer har ni valt på dopet?
Jag har bara kommit på en psalm som jag vill ha på min sons dop och det är: Du vet väl om att du är värdefull, och sen så ska vi ha: Älskade barn. Men vill ha tips om fina psalmer.
Jag har bara kommit på en psalm som jag vill ha på min sons dop och det är: Du vet väl om att du är värdefull, och sen så ska vi ha: Älskade barn. Men vill ha tips om fina psalmer.
du har ju tryggare kan ingen vara... den hade vi på vårat dop å psalm 297 kommer ej ihåg vad den heter.
Måne och sol
Vi hade Tryggare kan ingen vara, Det gungar så fint (jätte fin!) och en jag faktiskt inte minns namnet på. Här kan du lssna på några doppsalmer: www.dopguiden.se/musik/lista.html
tryggar kan ingen vara och en ny psalm 928 tro jag det var den hette sov du lilla och var jätte fin.
Vi hade tryggare kan ingen vara, Du vet väl om att du är värdefull och en till med samma melodi som Den blomstertid men annan text - lite mer vårig än sommrig, var texten vet jag.... den var fin och man känner ju igen melodin. Den har inget direkt med dop att göra men den passade årstiden!
Tack så mycket för tipsen, lyssnade på sov du lilla och kommer nog att välja den oxå.
Vi hade dessa psalmerna på dotterns dop i helgen:
248 (Tryggare kan ingen vara)
21 (Måne och sol)
197 (Den blida vår är inne)
248 o 606