• Loppeloppan

Blöder hela tiden med Cerazette!

Jag är nu inne på tredje kartan med Cerazette och jag blöder varje dag. Inte lite heller, utan som en sparsam mens ungefär. Är så himla trött på det och funderar på att sluta med dem, men så vet jag ju att mensen försvinner helt efter ett tag för väldigt många.

Vad har ni för erfarenhet av just Cerazette och blödningar? Någon mer som blött så mycket som jag, men där mensen tillslut försvunnit? Och är det egentligen normalt att blöda så mycket?

• Svar på tråden Blöder hela tiden med Cerazette!
  • OopsyDaisy

Jag blödde också hela tiden med Cerazette, har hört att det är vanligt. Slutade med dom för jag stod inte ut!!

• Anonym

Med cerazette försvinner mensen för 2 av 3. 1 av 3 börjar det krångla för istället, den infon fick jag av barnmorskan när jag skaffade dem, om det skulle börja krångla så skulle jag byta sort tyckte hon.

• DrömmenSomBlevSann

Jag blödde också i stort sett hela tiden, funkade inte alls bra för mig. Gav upp efter 3 månader....
    Har provat p-stav tidigare, där skulle mensen upphöra för de allra flesta - men inte för mig .
    Jag är väl inte mottaglig för de hormoner som ska göra mensen mindre/obefintlig.

Byt till nåt annat.... det är inte värt besväret att fortsätta.

• wihoo

Oj, knas! Jag blödde ingenting med mina, men då har jag inte blött så mkt innan heller, knappt nåt o max 3-4 dagar.

Har inte hört att man kan blöda mycket med dem, enbart att mensen oftast försvinner, eller att man har ytterst lite..

• fallen angel

så hade jag med me cesazette efter att jag fick barn :/ före innan så blev jag deppig ocg efter mådde ja toppen men blödde :/ så jag slutade..

• 2007 Mamma
    Anonym skrev 2008-05-12 22:10:30 följande:
    Med cerazette försvinner mensen för 2 av 3. 1 av 3 börjar det krångla för istället, den infon fick jag av barnmorskan när jag skaffade dem, om det skulle börja krångla så skulle jag byta sort tyckte hon.
    Jag har hört tvärtom, att många får väldigt många mellanblödningar och några få blöder inte alls.

Innan jag skaffade barn så hade jag inte mens på flera år och nu efter äter jag Cerazette igen och nu har jag mens varannan vecka typ! Sååå jobbigt! suck!
  • Loppeloppan

Har bestämt mig för att sluta med dem med en förhoppning om ett trevligare liv

• åttioåtta

Har aldrig haft problem med Cerazette, det är däremot det bästa prev.medlet jag haft!! :)

• FruSundahl

Blödde varje dag av dom, ena dagen kunde det vara någon droppe sen andra dagen kunde det bokstavligt talat rinna.

Slutade med dom idag och satte in en p-stav

Och vi välkomnar Bosse till familjen
  • Nocturne

Blödde varje dag i ca två månader. Sen slutade det och jag blödde inte enda gång mer.

• Anonym (nybörjare)

Får jag låna den här tråden och fråga hur snabbt ni började blöda mer/oftare efter att ni började äta Cerazette? Var det samma vecka som ni började ta pillren, efter en månad eller kanske ännu senare?

• Loppeloppan
    Anonym nybörjare;
    Jag hade blödningsfritt i 2 veckor när jag började sen fick jag en kraftig mens som aldrig tog slut Efter en vecka började jag dock blöda mindre och har sedan dess haft blödningar varje dag, ungefär som en sparsam mens, i över två månader.
  • Anonym (nybörjare)
    Loppeloppan skrev 2008-05-17 07:16:50 följande:
    Anonym nybörjare;Jag hade blödningsfritt i 2 veckor när jag började sen fick jag en kraftig mens som aldrig tog slut Efter en vecka började jag dock blöda mindre och har sedan dess haft blödningar varje dag, ungefär som en sparsam mens, i över två månader.
    Aha, gud vad jobbigt det låter! Förstår verkligen att du vill sluta med dem!

Jag började ta Cerazette nästan två veckor sedan efter att jag gjorde abort. Jag blöder fortfarande som en sparsam mens, och visst kan man blöda några veckor efter en abort men om det inte slutar måste man undersöka.

Det känns lite jobbigt för nu vet jag ju inte om jag blöder på grund av aborten eller Cerazette om det fortsätter. Jag borde ha väntat att börja ta Cerazette tills min kropp var normal igen, men det är lätt att vara efterklok...
  • Vroooooom

Jag blödde en del i början men sen fick jag rådet att göra ett uppehåll på 5 dagar och sen ta tabletterna på exakt samma tid varje dag och så slutade blödningarna helt.

• Anonym (...)

Anonym (Nybörjare):
    Jag blödde i 6 veckor efter min abort, det är inte alls ovanligt. Det viktigaste är att man inte får ont eller att det börjar lukta illa. Då måste man kolla upp sig.

Svar på tråden Blöder hela tiden med Cerazette!