• FrökenHemlig

Dator-helvetet...

Bor i en tvåa. Vill inte ha datorn i sovrummet, har inga andra lämpliga utrymmen. Således återstår att ha datorn i vardagsrummet. Till på köpet är den stationär (dvs stor o klumpig), svart (dvs minsta dammkorn syns) och sambon vägrar gå med på ett modernt dataskåp där man kan gömma undan skiten. Därför undrar jag; hur gör ni med era datorer människor? Visa mig era förvaringslösningar och smarta idéer!!

• Svar på tråden Dator-helvetet...
  • Lolagumman

vi hade innan två stationära datorer i ett eget "dator-rum" Slängde ut skiten och köpte en laptop som vi bara ställer in i ett skåp när den inte används. (oftast sitter jag vid köksbordet och surfar... eller i soffan) Tycker att det blev himla mycket bättre med en laptop!!!

• Ankmor

Ge ultimatum

Antingen ett datorskåp eller ett duschdraperi/draperi som döljer skiten!

Här är det tyvärr samma problem, fast vi har två hörnskrivbord med datorer i vardagsrummet. Har länge funderat på att sätta upp en skena i taket och hänga ett snyggt tyg för att dölja mardrömmen!

Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Popi

Vi gjorde om en garderob i hallen så det blev ett datorskåp, skönt att bara stänga när man använt den o. så slipper man allt damm. Men sen löste det sig helt , datorn fick fnatt så nu har vi bara laptop... så mitt tips är att fixa nåt fel på datorn o. sen skaffar ni en laptop .

• FrökenHemlig

Hahaha, låter som jag måste plantera nåt virus! fast det kostar ju att köpa ny dator också...

• Morphie

Det är ganska snyggt med en platt skärm på väggen och sen en väggmonterad skiva under som man kan fälla upp/ner mot väggen tillsammmans med en skön hög pall i krokarna. Själva burken gömmer ni i någon lämplig möbel och drar sladdar o tjaffs bakom socklarna etc.

Om ni har en laptop, så tänk på att kuddar/filtar som man har i knät för att inte bränna ..knät.. av sig sätter igen fläktarna på datorn, så lägg något hårt imellan så lever den längre.
    Sitter ni vid kökbordet etc gäller samma sak, dukar fäller de med.
    När väl fläktarna börjar sätta igen så blir datorn ännu varmare och förr eller senare börjar den stänga ner sig själv osv.

• liin

Jag ritade upp ett "datorbord" som en hantverkare sen gjorde till mig. Det är två hyllplan, ett mindre för skärmen och ett större för tangentbordet. Sitter uppskruvat i en hörna i tv-rummet. Själva "lådan" står på hjul på golvet. Till har jag en barstol.

Kan fixa in ett kort så du kan få se.

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Nefta
    liin skrev 2008-05-13 17:09:30 följande:
    Jag ritade upp ett "datorbord" som en hantverkare sen gjorde till mig. Det är två hyllplan, ett mindre för skärmen och ett större för tangentbordet. Sitter uppskruvat i en hörna i tv-rummet. Själva "lådan" står på hjul på golvet. Till har jag en barstol.Kan fixa in ett kort så du kan få se.
    Vad kostade det om man får fråga? Har själv funderat på att bygga eget databord då jag vill ha ett som är smalare än alla man kan köpa är.
  • liin

Hur billigt som helst, betalade 300 kr!

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Kika77

Varför vill man inte ha ett skåp???
    Behöver ju inte vara ett riktigt datorskåp. Det finns ju mycket snygga skänkar och skåp på blocket.
    Vi köpte för många år sen ett klädskåp på blocket (lite gammaldags Visdalen från IKEA) som vi behövde ha i sonens rum.
    I det fick vi plats med ett par smala hyllor för papper, pärmar och skrivare. Ett djupare hyllplan för själva hårddisken och plattskärmen och under det så är det fäst ett "rullhyllplan" så vi kan rulla ut tangentbordet. På så vis så sitter man vettigt när man jobbar. När man är färdig så stänger man bara om röran och ställer stolen ut med väggen, snyggt och praktiskt.

• Kristin24

när vi bodde i en tvåa hade vi en jätte stor garderob (vindsvåning) Där hade vi datorerna.
    Nu bor vi i en 4a och har ett datarum, men sen när lillen ska ha eget rum så måste vi hitta en ny lösning.

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Dator-helvetet...