• Lennia

Berätta på mors dag, men hur?

Vi tänkte berätta för den blivande farmorn att hon ska få sitt första barnbarn (i december) nu på mors dag. Vi vill göra det som en present men jag har idétorka! Några fiffiga, roliga och bra förslag?

• Svar på tråden Berätta på mors dag, men hur?
  • Psychadelia

Åååh, det vill vi också. Hoppas på plus nu (har gjort ivf och de vet om det så det käns ok att berätta så tidigt) Men till tipset: Jag kom på idag att man kan baka lyckokakor och skriva "du ska bli farmor" på lappen i den. Det var lite gullig tyckte jag. Hmm sen brukar jag ha massa idéer men kommer inte på nån nu, återkommer

• Zharlotte

har ni ingen ultraljudsbild? kunde ni kopsa den å ge henne?

• Mulliga mamman80

* Lägg en bulle i ugnen med ett meddelande, antingen ihopvikt där det står hennes namn på eller oxå synligt, men texten "Grattis, du ska bli farmor" eller liknanade!

ELLER!!!

Slå in en present, innehållande,

* En mugg med texten "Världens bästa farmor" på!

* Babygarn o ett mönster på en babykofta eller liknanade!

Beställ en tårta med texten " Grattis, du ska bli farmor" på o säg åt henne att lägga upp den på ett serveringsfat så ni kan fika!

Köp blommor med samma text...

Ja du, hoppas de säger klick o du kommer på nått o slipper idétorkan!!!

• snuttan2

Varför inte göra ett litet kort och sätta i en blomma som hon får öppna där det står Grattis farmor....

• Psychadelia

Eller om du vill va lite mystisk, säg/skriv nåt i stil med " vi kan nog inte komma till er och fira jul i år, har fullt upp hemma..."

• ÄlskadeGryn

Det gjorde jag förra året ååå vilken lycka det var kan jag lova!

Jag och min sambo tog en STOR kartong (talade om att detta är en stor present så det krävdes ett stort paket när hon tittade undrande på oss när vi bar in BAMSE paketet) där la vi i två tegelstenar så att det skulle bli lite tyngd sen skrev jag ett kort och la i där det stod ungefär "Det här är en kombinerad morsdag present och julklapp (hon förstod ingenting och såg frågande ut) och så hade jag gjort en liten lucka längst ner på kortet som det stod att hon skulle öppna (så hon inte skulle se det på en gång) där jag skrev GRATTIS DEN 25/12-07 BLIR DU MORMOR"!!!! Oj vad många glädje skrik och tårar det vart

• Mulliga mamman80
    ÄlskadeGryn skrev 2008-05-12 22:19:37 följande:
    Det gjorde jag förra året ååå vilken lycka det var kan jag lova! Jag och min sambo tog en STOR kartong (talade om att detta är en stor present så det krävdes ett stort paket när hon tittade undrande på oss när vi bar in BAMSE paketet) där la vi i två tegelstenar så att det skulle bli lite tyngd sen skrev jag ett kort och la i där det stod ungefär "Det här är en kombinerad morsdag present och julklapp (hon förstod ingenting och såg frågande ut) och så hade jag gjort en liten lucka längst ner på kortet som det stod att hon skulle öppna (så hon inte skulle se det på en gång) där jag skrev GRATTIS DEN 25/12-07 BLIR DU MORMOR"!!!! Oj vad många glädje skrik och tårar det vart
    FAn va gulligt... oj, sorry, ursäkta svordommen!!
  • Lennia

Många bra förslag!! Jag gillar det med det med BAMSEpaketet, och tårtan... Vi får se vad sambom säger :)

• emmylus

Vilken bra idé. Problemet blir väl att hålla det dolt i två veckor till. JAG tycker jag ser ut som en elefant redan, har gått 12 v idag. Men det ska nog gå, träffar inte mamma så jätteofta. Frågan är bara vad hon ska få alltså, följer denna tråden för tips med stort intresse!

• Lennia

Som tur är träffar vi inte henne förens då. Får väll ha på mig en badrock när vi går in eller nått :)

• emmylus
    ÄlskadeGryn skrev 2008-05-12 22:25:38 följande:
    emmylus: jag hade jätte mage och hade slutat röka trodde att alla hade fattat men icke
    Haha! Berättade för min kollega förra veckan och han såg väääldigt chockad ut. "Oj, du har verkligen dolt det bra" :p Fast så är han ju karl också *fniss*
  • apaqnirk

Vi sa nog -Det är dags nu.
    Blivande farmor fattade galoppen direkt och sa -Jag misstänkte det.
    Så det var ju mer a roligt att se blivande farfar sätta tårta i halsen :D

Nu andra gången skickade vi mms med rutin-ul. vi hade ju varit på påskmiddag hos svärföräldrarna då.
    Så jag var jättenervös att de skulle se det när vi var där.
    I efterhand så fick vi reda på att svärmor misstänkte att det var på G, men inte ville säga något om hon skulle haft fel.

• bubblan79

läste en tråd för längesen om en tjej som vart så fiffig att hon gått  hem till sin mor och stoppat in en bulle i deras ugn.. dom satt och pratade och sen efter en stund så kunde hon inte hålla sig längre utan frågade vad som låg i ugnen??? mamman(mormor) gick och kikade och såg helt oförstående ut och sa, det ligger en bulle i ugnen! JA PRECIS sa då dottern haha tyckte denna historien va superkul för de tog en liten stund innan hennes mamma fattade poängen och sen började skrika/böla och kramas hihi

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • rgson

Vi gjorde det så enkelt för oss att på julafton så fick mina föräldrar och tobbes föräldrar varsitt litet brev som jag så poetiskt diktat ihop.
    Det var en liten "hälsning" till dom från bäbisen om när h*n skulle komma ut o hur mamma o pappa mådde o sådär.
    men det var nog det mest nervösa ögonblicket i mitt liv när mamma skulle få reda på att hennes lilla flicka själv skulle bli mamma.
    Tobbe skrattade åt mej sen för jag kunde inte var i samma rum som mina föräldrar när de läste det.

Svar på tråden Berätta på mors dag, men hur?