• sockertrollet

Vad gör ni med alla gamla papper och räkningar?

Som sagt vad gör ni med gamla papper och räkningar? Måste man spara alla gamla räkningar som man fått eller kan man slänga dem? En del kanske kan vara bra att spara men som de som man fått från tex boklubbar, gammla bilförsäkringar m.m.
    Jag håller på o rensa men blir ju helt galen över allt
    Så hur gör ni slänga/spara?

• Svar på tråden Vad gör ni med alla gamla papper och räkningar?
  • LillaÄrtan

Jag slänger allt. Inte då försäkringspapper o sånt men gamla rkäningar som är betalda osv... Fast jag VET att man ska spara. Men jag är helt enkelt dåligt på de där..

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Tecken

Jag sparar inte gamla räkningar (t ex från AdLibris), eftersom de på intet sätt är kvitton på att jag betalat. Men vet att det finns dem som sparar dem i två år.

• sakoline

slänger efter ett tag
    men alltså, jag har ju kvar internetbankens lista på betalningar ifall någon skulle undra.

• mamma hampus

mamma hampus skrev 2008-05-12 23:54:15 följande:

jag sparar allt
    har kvar sedan 2003
  • Tecken

mamma hampus skrev 2008-05-12 23:54:15 följande:

jag sparar allt
    Varför?
  • LillaÄrtan

Jag betalar också allting via internetbank o allt som är betalt finns ju kvar där..

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Pysselgalningen

Jag sparar alla räkningar och andra papper.

För när man minst anar det så behöver man den där gamla räkningen för att uppge ett ärendenummer eller dyl.

Sorterar räkningarna efter företag, sen lönebesked och försäkringspapper och lägger dom efter årsslut i en kartong och kastar ut i förrådet.

• sockertrollet

Ja usch jobbigt med alla papper tycker jag. Sambon var inne på att slänga det mesta men vet inte riktigt om jag vill det. Kanske kan slänga bort den allra äldsta jag har som är från 2002 tror ej jag behöver dem mer. Men ska nog spara från 06 eller 07 får väl sorterta ut om några år igen .

• sockertrollet

Ni som sparar har ni då kvar allt från första början när ´ni började betala era egna räkningar? Eller sparar ni ett visst antal år?

Svar på tråden Vad gör ni med alla gamla papper och räkningar?