• Emilia

Mensvärk och spänd mage???

Har haft som mensvärk till och från i två dagar nu och magen är till och frän jätte spänd. Känns som den ska spricka..:) Jag är i v.37, Vad kan det vara för nåt?

• Svar på tråden Mensvärk och spänd mage???
  • Emilia

Har ganska mycet tryck neråt också, men som blir bättre om jag ligger ner på sidan. På rygg går inte.
    Hoppas nån har nåt svar!!!

• Emilia

Ingen aning, det är första barnet så jag vet inte hur de känns. Kan man ha det lång tid innan fölossningen eller är det ett tecken på att det på gång?

• Haraaz

Vet inte, jag är också gravid med första barnet men när jag frågat folk så säger dom att det är så det känns, och det verkar tydligen komma nångång runt vecka 25 eller så. Jag har inte känt av nåt sånt, förutom att magen blir hård o sen mjuk efter ett tag men ingen smärta.
    Riktiga värkar ska tydligen vara ungefär samma sak, fast att det inte går över utan kommer var 3e minut ungefär.

• Haraaz

Trycket neråt är nog barnets huvud som fixerat sig, då kan det kännas lite.

• Blue Bear

Är nog förvärkar.. de brukar ändra karaktär i slutet och kännas mer som mensvärk.. så har jag också kännt de sista 2-3 veckorna.. det är livmodern som tränar upp sig..

• fjullegun

Det är säkert förvärkar. Jag har haft så sedan vecka 30. I vecka 35 blev jag avstannad med bricanyl då dom blev regelbundna men efter det har det "bara" varit vanliga sammandragningar...
    Så jag skulle gissa att det du känner bara är den "normala" träningen som livmodern pysslar med... behöver inte betyda att förlossningen är på väg att starta.

Så länge dom inte är väldigt smärtsamma eller regelbundna så är det nog ingen fara.

• dweia

Japp, skulle säga att det du känner är sammandragningar/förvärkar.

• LaChica80

Håller med dweia! Det är sammandragningar/förvärkar!
    Hade så i fredags, men nu känner jag inget. Har BF 21 maj, så jag bara längtar!!!

• BabyBam

Jag är oxå gravid med första barnet.. BM säger att det är sammandragningar/förverkar jag är nu i vecka 40 BF beräknad till mån 19 maj,, har haft förverkar i ca 8-10 veckor så det behöver inte betyda att det är på g utan bara att livmodern övar sig.. har sedan en vecka tillbaka haft jätteont nertill i magen och världens tryck kan knappt sova sitt eller ligga ner men den hade fortfarande inte fixerat sig när jag var hos BM idag... men den jobbar sig neråt...Prova o ta ett varmt bad när du har ont så brukar det ge sig ett litet tag... min kompis fick barn för 3 veckor sen o hon säger att när de riktiga värkarna börjar så är det ingen tvekan de är inte alls lika som det man kände innan sa hon...

Lycka till

• madigan

om man inte har badkar hur bär man sig åt då?

• LaChica80
    madigan skrev 2008-05-13 13:35:40 följande:
    om man inte har badkar hur bär man sig åt då?
    Dusch eller vetekudde.
  • Sandra86

Jag har det likadant..Går på toa hela tiden också..känns som man är kissig hela tiden..vet inte om du upplevr de se också?
    Men det känns som menssmärta nertill och det gör ont...

• Aalexandra

Det låter som förvärkar.. Haft det sen v 25 kanske, bada hjälper, har fått för mig att någon sagt till mig att det är så man märker om det är "riktiga" värkar eller inte, förvärkar försvinner oftast när man tar ett varmt bad (alt. en dusch) Inte är det skönt iaf..

• Peppri

Låter precis som jag har det och det är förvärkar enligt min bm. Är nu i vecka 38 men har haft så ett antal veckor tillbaka.

Svar på tråden Mensvärk och spänd mage???