• tristania

Tror du att man kan spå folk via nätet/telefon?

Ibland ställer jag mej frågande till detta Jag tror på mycket, men jag har mycket svårt att se hur man kan spå folk via nätet, eller via telefonkontakt.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Tror du att man kan spå folk via nätet/telefon?
  • Andaloal

Jag har blivit spådd över nätet av en tjej på FL det är många år sedan nu. Hon hade väl rätt till en stor del.
    Blev lite förvånad faktiskt. Allt stämde väl ej men mycket och hon prickade in min andra graviditet med en månads marginal och tjaaa... det var långt innan vi planerat bebisverkstan 2.
    Iallafall sa hon tidigast hösten 2006 blir du gravid igen.(Blev spådd nångång 2005 1 år innan)
    Augusti 06 var jag gravid.Då är det nästans höst ju.
    Jag sa inget åt min man att jag blivit spådd ens för när han frågade i juli om vi skulle prova få barn 2 så tänkte jag ej så mycket på spådomen föränns efteråt. då jag senare omtalde också.

Gjorde det mest som en kul grej.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Senap

Nej, men jag tror inte man kan bli spådd alls.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Ångan

Tror inte heller att man kan spå nån, speciellt inte genom telefonen. Det är bara ett sätt att slippa se "kunden" i ögonen då man lurar dom på pengar.

• Carro W

Jag tror inte man kan bli spådd överhuvudtaget så nej, det är bara BS

• Rabelais
    Andaloal skrev 2008-05-13 08:14:14 följande:
    Jag har blivit spådd över nätet av en tjej på FL det är många år sedan nu. Hon hade väl rätt till en stor del. Blev lite förvånad faktiskt. Allt stämde väl ej men mycket och hon prickade in min andra graviditet med en månads marginal och tjaaa... det var långt innan vi planerat bebisverkstan 2. Iallafall sa hon tidigast hösten 2006 blir du gravid igen.(Blev spådd nångång 2005 1 år innan)Augusti 06 var jag gravid.Då är det nästans höst ju.Jag sa inget åt min man att jag blivit spådd ens för när han frågade i juli om vi skulle prova få barn 2 så tänkte jag ej så mycket på spådomen föränns efteråt. då jag senare omtalde också.Gjorde det mest som en kul grej.
    Men om man analyserar "spådomen" kommer man fram till två stora hål i den:

För det första hade hon som spådde dig fel. Augusti är inte höst, det är en sommarmånad men du vill gärna att "spådomen" skall vara rätt så du bortförklarar felet. Vidare är det inte omöjligt att du blev gravid redan i Juli eftersom det kan testas tidigast 2 veckor efter befruktning.

För det andra blev du spådd 2005 att du skulle bli gravid *tidigast* hösten 2006 vilket lämnar en obegränsad marginal framåt i tiden.

Med endast rudimentär kunskap om din familjesituation (som står att läsa för alla som behagar) kan en "spådom" genereras.
  • W W

Nej, hur ska man kunna det?

My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • tristania
    IsDimma skrev 2008-05-13 08:53:03 följande:
    Nej, hur ska man kunna det?
    Det undrar jag oxå
  • Petrah

Klart vi kan, du kan ju du hade ju rätt

Wild, Raw and Beautiful
  • Eisa

Tror inte man kan bli spådd överhuvudtaget. Man äro sin egen livsskapare.

• tristania
    Petrah skrev 2008-05-13 09:13:08 följande:
    Klart vi kan, du kan ju du hade ju rätt
    Haha, ja du säger det du....
Svar på tråden Tror du att man kan spå folk via nätet/telefon?