• Mama Me

Hur känns början på ett missfall?

Hur känns början på ett missfall? Jag fick bruna flytningar igår som jag fortfarande har och inatt fick jag väldigt ont i magen (inte äggstockarna utan vid naveln och ovanför). Jag la händerna där och kände då 5-10 "bultanden" som att något slog innifrån. Var det livmodern som försökte stöta ut embryot eller vad kan det ha varit?

Jag är enligt sista mens första dag i mitten på vecka 6 men enligt VUL förra veckan i mitten på vecka 5. Då var jag bara i mitten på vecka 4 så hon kunde inte se något foster i livmodern. Dock sa hon att det var så tidigt så att man inte kunde se nåt än. Men tänk om det är ett dött foster som inte utvecklas och det är därför jag inte är så långt gången som jag borde vara. I början hade jag lite ömma bröst och kände mig gravid men nu är de enda symptomen jag har lite magknip och flytningar (som övergick till bruna igår). Är det ett tecken på att graviditeten avstannat?

• Svar på tråden Hur känns början på ett missfall?
  • Me o Mike

hmmm jag vill inte skrämma dig, men kombination av de bruna flytnuingarna, smärtan OCH att sa att du var mycket kortare gånget låter inte så bra..

• Vivs

När jag fick missfall kom det som en ordentlig blödning, som mens fast med lite klumpar i. Hade lite ont i magen också men inte så farligt. Tror bultandet du kände var din egen puls!

Om du inte får mer än bruna flytningar så tror jag inte det är missfall men om du börjar blöda så är väl risken ganska stor.. hoppas det går bra!

• Mama Me

MulleNuh: Nej, det är precis så jag också tänker.

Vivs: Jag har ingen röd blödning vilket är en liten tröst men kombinationen som MulleNuh säger känns lite oroväckande. Jag tror inte att det var pulsen, det var väldigt mycket kraftigare än så...

• alberta77

Men livmodern sitter ju inte i närheten av naveln utan nere i bäckenet. Känns liksom omöjligt att värk vid naveln och uppåt skulle ha med ev missfall att göra. Missfallsvärk känns som stark mensvärk.

• Mama Me

Ja, jag ringe Barnmorksan och hon tyckte inte heller att det lät som missfallsvärk. Men jag ska få göra ett nytt VUL på fredag så då hoppas jag på tecken på liv. Jag blir ändå lite orolig när värk i magen och konstiga rörelser sammanfaller med bruna flytningar... Men jag är glad att jag får komma på fredag! Det är fortfarande tidigt så de kanske inte ser så mycket men i alla fall om graviditeten finns i livmodern...

• Mama Me

Det har blivit lite värre nu och jag skulle inte kalla det flytningar längre utan mer som en mensblödning men inte lika riklig som mensen är första dagarna. Typ som dag tre av en femdagars mens. Den är dock väldigt mörkt brun fortfarande och inga klumpar. Har dock både svaga menssmärtor och ont i ryggen så jag börjar tappa hoppet om att det skulle vara något annat än MF. Min man ringde just och han skulle komma hem från jobbmiddagen han är på. Vi behöver gråta lite...

Vet inte om det är någon idé att åka in. De gör väl ändå inte så mycket. Kanske lika bra att vänta och se om det kommer klumpar och sen åka in och kolla så att allt kommit ut?

• Me o Mike

Det måste ju inte komma klumpar..
    Usch va jobbigt.. Stackare..

• Vivs

Mama Me - usch jag lider med dig, din stackare. Kommer så väl ihåg hur vi satt och grät när vi fick missfall. Jag ringde gynakuten när det hände mig och de tyckte inte jag behövde åka in så jag åkte aldrig in och kollade, varken när det hände eller efter. Två månader senare var jag gravid igen! Hoppas det ordnar sig för dig!

• EkoMika

Jag kände det som riktig kraftig mensvärk och sen kom blod som seg mens och sen klumpar... Är något år sen så jag har svårt att beskriva känslan men de innan har gjort det rätt bra.

Hoppas för er skull att det inte är så!!!

Mängder av styrkekramar!!!!!!!

Svar på tråden Hur känns början på ett missfall?