• Susie

Ni som hade foglossning/bäckensmärtor (i bäckenbenet) första graviditeten, hur blev den andra?!

Hej!

När jag var gravid första gången så mådde jag väldigt bra fram till V 34 då jag fick hemska bäckensmärtor. Jag fick aldrig riktigt utrett om det var foglossning i bäckenbenet men antagligen. Det kan också ha varit bäckensmärtor eller någon nerv som låg i kläm eftersom smärtan försvann så fort jag la mig ner. Under V35-40 kunde jag knappt gå och kunde bara sakta röra mej fr rum till rum.
    Jag har nån enstaka gång känt av lite efter att jag fick barn men knappt något alls.
    Jag är livrädd att jag ska få tillbaka den här smärtan nästa gång jag bir gravid, och mest rädd att den skulle slå till redan i början av graviditeten.
    Ni som hade problem med liknande, hur blev det för er under den andra graviditeten?

*orolig*

• Svar på tråden Ni som hade foglossning/bäckensmärtor (i bäckenbenet) första graviditeten, hur blev den andra?!
  • TSL

Jag hade svåra problem med foglossning första graviditeten. Sjukskrivning, kryckor mm mm. Var oxå jätteorolig att det skulle bli likadant eller värre denna graviditet men så blev det inte, ännu...
    Hade problem i början vid v 12-13 men de försvann, är nu i v 31 och nu börjar problemen komma. håller tummarna att det inte blir lika illa som sist.

Nyfikenhet går inte att bota!
  • Nettisens

För min del blev det tyvärr värre..
    Fick ont de sista 2-3 mån i graviditeten med mitt tredje barn. Men ett ont man kunde uthärda.
    Denna gång ( men nu väntar jag tvillingar och är därför tyngre-kanske orsaken?) har jag haft så ont i princip HELA graviditeten men säg från 3:e mån tills nu ( snart dags) så jag kan inte sova, känns som jag gått sönder, går med bälte, kryckor, vaggar mig fram i smärta och går extremt sakta iom att varje steg gör ont ( inte alltid men oftast)

Jag är rädd att det inte kommer gå över efter förlossningen! Hoppas det gör det! och Hoppas du slipper ont igen!

Svar på tråden Ni som hade foglossning/bäckensmärtor (i bäckenbenet) första graviditeten, hur blev den andra?!