• Mirage

Blåsor i munnen hos 1,5 åring, tips på nått lindrande?

Min dotter har nu haft blåsor i munnen 2 gånger, senast var för en vecka sen..Hon har så otroligt ont och kan inte sova på nätterna när dessa blåsor finns i munnen, enligt vårdcentralen kan man inget göra mer än att ge alvedon som smärtlindrande, men det hjälper ju knappt! Tycker så synd om henne!!Enligt vårdcentralen så smittar inte dessa blåsor, men det är ju fullt av barn på förskolan som har/haft dessa blåsor i munnen. Så om det inte skulle smitta så skulle hon ju inte fått dessa blåsor från början!

Men hur sjutton kan blåsorna komma tillbaka efter en vecka? Fattar inte det? Förra veckan gick hon bara på förskolan i 3 dagar..

Nån som har varit med om detta som har några tips på vad man kan göra för att lindra besvären?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Tindra 061008 Bebisens BF 080604♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Blåsor i munnen hos 1,5 åring, tips på nått lindrande?
  • Teskedsmamman

Låter som höstblåsor, men de kommer sällan tillbaka...

Iaf, pensla alvedn direkt på blåsan, det bedövar lite... sedan finns det salvor för Afte på apoteket...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Mirage
    Teskedsmamman skrev 2008-05-13 09:40:00 följande:
    Låter som höstblåsor, men de kommer sällan tillbaka...Iaf, pensla alvedn direkt på blåsan, det bedövar lite... sedan finns det salvor för Afte på apoteket...
    får kolla lite på det! Problemet är ju att hon vägrar öppna munnen, men jag får väl passa på när hon somnar till att kanske se om man kan pensla lite i munnen då!
  • SingForLife

Det det låter som det skulle kunna vara AFTE. Luktar hon fruktansvärt illa om munnen? Min dotter får AFTE ca en gång per år men det blir lindrigare o lindrigare för varje år tack o lov!
    Hon kunde inte äta eller dricka första ggn hon hade det o fick läggas in med dropp då men nu har vi en gel som man penslar i munnen som bedövar lokalt. den smakar inte gott tyvärr men det är det nog ändå värt för att slippa ha så ont

Kram till dig o din lilla

• Marco och Mathias mamma

Ge henne isglass eller isbitar att suga på, det lindrar.

• Mistys Daisy

Det låter som Afte blåsor och jag lider med din dotter..
    Jag har haft sådarna blåsor var och varannan vecka sen jag var 11år...är nu 27.. Jag kan gurgla med bedövningsmedel för att bedöva en stund för att snabbt få i mig lite mat, men det blir ju svårt för din dotter.. Det finns ju en salva på apoteket som förhoppningsvis kan hjälpa henne! Hoppas hon slipper detta elände och bara har dom tillfälligt! Kramar till er!

• Mirage

Ja detta är riktigt fruktansvärt för henne! Hon dreglar hur mycket som helst nu, och kan inte sova på dagen ens..Så hon är helt slut hela hon..Har fått i henne välling, men hon vägrar äta nån riktig mat, men huvudsaken är ju att hon får i sig lite välling och vätska i alla fall!!

Tack för alla svaren!

• HWikström

Xylocain är jätte bra lokalbedövning för blåsor i munnen. Jag själv har använt det sen jag var liten. Svider lite när man stryler på det med topsen men sen är försvinner smärtan i ca 1 timme.

Svar på tråden Blåsor i munnen hos 1,5 åring, tips på nått lindrande?