*Jag har börjat dejta mitt ex igen
Jag har börjat dejta mitt ex igen efter ca ett halvår isär, fast vi har umgåtts hela tiden som vänner. Vi ska prova om vi kan vara tillsammans igen. Att vi bröt upp handlade inte om känslor eller att någon hade gjort något fel utan helt enkelt att vi inte kom ur negativa spiraler vi hamnat i. Nu säger han att han vill ta det lugnt och träffas några gånger i veckan, som om vi börjat detja från början igen... han har mycket nya aktiviteter nu, som han inte hade när vi var tillsammans och han säger att han prioriterar dem just nu. Han har mycket med träning och plugg som han håller på med. Han prioriterar inte ofta andra kompisar framför mig! Fast han prioriterar mig mycket också, det måste jag säga!
Det jag undrar över är om killar tycker det är smickrande om man är "på" och visar att man vill träffas, sms:ar, ringer osv (som många tjejer tycker) eller om det bara är jobbigt? Är det lättare att få tillbaka honom om jag ligger lite lågt och låter honom ta första stegen eller ska jag uttrycka alla känslor jag har för honom hela tiden och vilja träffa honom ofta?
Jag vet att han fortfarande tycker om mig, men han är rädd för att säga för mycket och att jag ska bli vilseledd. Han ställer upp på mig till 100% och han tycker verkligen om mig, men vill ta det i ett lugnare tempo än mig... speciellet på det kärleksfulla och sexuella planet, något som jag har svårt för eftersom jag tycker så mycket om honom!
Vilken är min bästa strategi? Blir glad om några killar har några förslag eftersom de vet hur killar tänker! :=)