Ont i övre magen
Jag har ont i magen. Ungefär från naveln och uppåt. Någon som vet vad det kan röra sig om? Jag är i v 28. Kan det vara magkatarr eller nåt sånt? Vad får man isåfall det av? Det är som om det suger i magen liksom... gör himla ont.
Jag har ont i magen. Ungefär från naveln och uppåt. Någon som vet vad det kan röra sig om? Jag är i v 28. Kan det vara magkatarr eller nåt sånt? Vad får man isåfall det av? Det är som om det suger i magen liksom... gör himla ont.
Nej jag har inte haft gallbesvär.. Men den receptfria medicinen är alltså inte farligt att ta? Provar gärna..
Ringt bm men de skulle ringa upp om 4 timmar. Värdelöst.
Vet du förresten vad medicinen heter ?
Jag ska inte leka expert på något vis men jag känner igen det du beskriver sedan en av mina graviditeter.
Min son låg väldigt högt upp i magen och trycket gjorde att magmunnen som normalt skall vara stängd, glappade.
På så vis kom magsafter och syror upp och det gjorde ont.
Kommer inte ihåg vad jag fick äta då dock...
jg fick rekommenation av min bm att ta Novalucol (receptfritt från apoteket)
Jag har det du beskriver och jag kallar det magkatarr, sen finns det tusentals olika beskrivningar på det. Jag har iallafall inte hunnit prova domhär tuggtabletterna än men hoppas på att dom kommer att funka!
Och så ska man ju äta regelbundet, inte onyttigt och se upp för stark mat. Lycka till.
Hej!
Om du har mycket ont tycker jag att du ska ringa till förlossningen, inte för att skrämma upp dig utan tvärt om, för att lugna dig. Det är kanske inte så mycket din BM kommer säga på tel. (hade själv ont i samma vecka som du)
Har du hanterbart ont så kan du ju få en läkartid genom BM, ont i magen ska ju alltid kollas upp :)
Lycka till!
Tack för alla svar. Ska höra på apoketet vad jag kan ta för nåt. Lär väl bli Novalucol eller nåt sånt.
jag tycker det låter precis som om du har sammandragingar, e det hela tiden eller kommer det o går?
jag har haft massa sd sen v 20, e i v 40 nu....det känns precis som om det suger till, som om man tappar andan nästan, ibland gör det ont, ibland inte.....om det e detta så e det inget farligt, bara livmodern som "styrketränar" sig infö förlossningen.
Fast sammandragningar... har man inte det i undre magen förresten? Livmodern liksom?
Jag känner igen det du beskriver, ont i övre delen av magen samt sug... Känner mig konstant hungrig med. Kan vakna mitt i natten och vara tvungen att äta en skål youghurt för att inte "hungra ihjäl"... Jag har inte längre någon mättnadskänsla och suget gör att jag hela tiden behöver stoppa något i munnen för att bli av med känslan, någon som känner igen detta?
Tacksam för svar!
Hej! Jag känner likadant som du najsidaniela. Innan jag var gravid har jag ibland fått ont i magen om jag inte ätit på länge, vilket jag kallar hungerkramp. Denna värk jag känner nu känns lika dan, fast den kommer varje dag, trots att jag äter hela tiden (är jämt hungrig). Väldigt konstigt och inte kul!! Ska nog prata med min BM...
Hoppas det går över för er alla!