• Catriiin

Din bästa amningströja?

Tröjor att amma i behöver man ju ha, så nu undrar jag, vilken är din bästa amningströja? berätta gärna inköpsställe, typ, pris mm.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Din bästa amningströja?
  • Nyfiken gul

Har inte gillat någon av alla miljarder amningströjor som finns, dom tappar form o stil efter ett tag hur dyra dom än är..

Bäst har fungerat med skjortor o blusar med knappar/dragkedjor. Omlottröjor o tunikor, eller väldigt urringade tröjor .

• An77

Jag tycker att H&Ms ammningstoppar har varit jättebra. De är billig och funktionella.

• Suskiv

Jag har testat Boob, Paula Maria, HM, Nursing mama, och sen en som jag inte kommer ihåg märke på men den hade ett sytt veck fram.

Bäst tycker jag Paula Maria är. Följt av Boob.

HM har för små hål för mina E-kupebröst, Nursing mama har dum dragkedja och den sista sorten hade heldum passform.

• Pokoyo

Boob var rätt bra. Den enda jag hade.

• Thin Lizzy

Jag har testat en amningstop från HM, tycker öppningarna är för små och "glider ihop" så tröjan blir blöt (B-kupa).
    Däremot HMs amningslinnen är guld! Har dem på natten och under stjorta eller kofta på dagen.
    Min bästa amningstop har jag sytt själv! Klippte av en vanlig t-shirt under bysten, gjorde en fåll och trädde i resårband så den sitter på plats. Under den har jag en tubtop i samma eller matchande färg.

• Cecci78

har testat HM, POP och Boob och helt klart bäst är Boob. Hm är dåligast, de har så små öppningar, de funkar nog bäst om man inte har bh under

• 08Mars

Håller med om att HMs toppar inte är helt bra. Har för små hål och jag har C-kupa. Har ej hittat någon jag tycker om

• Mistoffelees

har både H&M och Boob, tycker Boob är bäst, köpt tre stycken beganade  från tradera, runt en 100 styck och alla tre var i jättefint skick, köpte en vit  kortärmad, en ljublå långärmad, en blårandig med trekvartsarmar. Nypris är ju tyvärr Boob dyra, så kolla in tradera.

Tycker också öppningen för bröstet på H&M var för små, iallafall för mina bröst.

Wilgot 080118
  • JosefineB

Boobs tröja med varmare tyg över bröstet gillar jag bäst. HMs gillar jag inte alls, svårt att få fram bröstet i dem.

• Suneboll

hej, har testat Boob, Paula maria, POP, HM och tete a tete...gillar Boob bäst.
    HMs har för små hål och tröjan kasar på tutten om man har stora sådana, paula maria är sådär...Boob är bäst och man behöver inte visa bröstet alla och lätt för bebis att få tag utan att få tyg i munnen, tete a tetes tröja är likadan som Boob. Däremot tycker jag att HM o paula amria varit snyggare eftersom man inte ser luckan.
    Till denna gång har jag köpt några plagg från Bara Glad som passar både graviditet o som är amningsplagg. De är jättesnygga o ser ut som vanliga kläder.

• Pie de limon

BOOB!!! HM funkade inte for mig.

• Pie de limon

• mrskensington

Ett linne med tunna reglerbara axelband och över det en lagom töjbar tröja/t-shirt/top. Vid amning drar jag upp tröjan på ena sidan över bröstet, och ner linnet på samma sida. På så sätt kan jag använda mina vanliga tröjor och slipper de i mitt tycke väldigt tråkiga och opersonliga amningstopparna.

• Legolina
    mrskensington skrev 2008-05-14 14:13:31 följande:
    Ett linne med tunna reglerbara axelband och över det en lagom töjbar tröja/t-shirt/top. Vid amning drar jag upp tröjan på ena sidan över bröstet, och ner linnet på samma sida. På så sätt kan jag använda mina vanliga tröjor och slipper de i mitt tycke väldigt tråkiga och opersonliga amningstopparna.
    Så gjorde jag med - KANOOOON!!

Hade inga såna kläder innan men köpte upp ett lager av linnen och joa tröjor och jumprar på gekå:s

När jag började jobba var de ändå inge roliga när de var så uttöjda o slitna - så det var bra att det var billiga kläder
  • Dee Why

Har testat olika märken och modeller, men den bästa för mig är PO.P med dragkedja!!

• Catriiin

Tack för alla svar! Verkar som boob är favoriten för många. Den verkar ju helbra men kostar ju därefter också... Men HMs verkar alltså funka om man inte har så stor byst, då kanske de är bra för mig. Fast man vet ju inte iofs inte hur stora brösten tänker vara när bebisen kommit ut...

• Fru Dina

Instämmer!

Pie de limon skrev 2008-05-14 14:06:12 följande:

• OZgirl

För mig har bara BOOB funkat, och jag köpte mina på Tradera. De är så vansinnigt dyra nya!

Har också kört med stretchigt linne under och en vanlig tshirt ovanpå så man kan göra omlott själv, men då var bebisen lite äldre och jag hade mer koll på grejerna.

Kommer inte på fråga Tyko, du har druckit glögg!
Svar på tråden Din bästa amningströja?