• Dodisens mamma

Sommarkollo

Jag har anmält min son 8år till sommarkollo för banr mellan 7-10, fick hem bekräftelse idag, men jag började tvivla på om han klarar av det, det är en vecka och han är inte så haj på att simma än. Har du barn som varit på kollo som 7-9 åring? hur var det?

• Svar på tråden Sommarkollo
  • ceeh

Har inte så stora barn själv, men var på kollo själv som barnn. Första året när jag var 7.. då var det i tre veckor. Sommar kollo är några roligaste minnena jag har som barn.. Var iväg varje sommar 2-3 veckor! Blir det jobbigt får de ju åka hem, iga problem. Men ge det ett försöl. Min vänninas barn (6år) var ivär på läger i en vecka för någon månad sen.. gick hur bra som hellst. Dock var det viktigt att inte ringa VARJE dag, utan kanske varannan och bara hålla det kort och inte prata om att de saknade honom etc..

Lycka till

• Dodisens mamma

Tack för ditt svar. ja jag är orolig föra att han ska bli ledsen och inte tycka det är roligt men klart då får han ju komma hem direkt. Det dyker plötsligt upp en massa frågor och funderingar så fort jag läste anmälningbekräftelsen, Hur stora brukar barngrupperna vara och hur många ledare jag tänkte på det när barnen badar och min son är ingen duktig simmare ännu fast han säger att han kan simma så kan han inte det så bra. Han vill gärna åka på kollot och jag vill förberera honom och berätta lite hur det är att vara på ett kollo.

• Myran 08

Åh vad avis jag blir på din son. Jag har varit på sommarkollo sedan jag var 7 år tills jag var 14 år då var det tre veckor. Som ceeh säger att inte ringa varje dag är nog en jätte bra sak. Jag tror din son kommer få kanon kul, massa med barn att leka med och ha skoj med. Det du kan göra att ju att ringa till ledarna om du är orolig så kan de berätta hur det går (vet jag idag att min mamma gjorde). Berätta för ledarna att han inte är så haj på att simma ännu vem vet han kanske kommer hem som en kung på att simma, vet jag att många barn gjorde.

• trebarsmamma

mina barn är inte stora än, men Jag själv var iväg på kollo när jag var liten, det är bland de bästa minnen som jag har sen jag var liten, det var så roligt, Men ska säga att jag var har fortfarannde inte klippt navelsträngen än från min mamma, men jag klarade att vara där för det var så himla skoj, jag var inte häller så duktig på att simma, jag simmade hundsim hehe,

När mina barn blir större ska de också få åka iväg på kollo, och få uppleva det. sen så får barnen åka hem om de inte vill vara kvar, man får besöka barnen nån gång när de är där, man kan ringa.

Svar på tråden Sommarkollo