Vispbar mjölkfri grädde
Vilka mjölkfria gräddsorter går att vispa?
Kan tillägga att det är rätt dåligt utbud på allergimat på affärerna där jag bor oxå!
Vilka mjölkfria gräddsorter går att vispa?
Kan tillägga att det är rätt dåligt utbud på allergimat på affärerna där jag bor oxå!
Valios laktosfria går utmärkt att vispa...
Sen funkar det finfint att vispa även sojagrädde (oatlys)
Go green har också en vispbar grädde, dock ej provsmakad än...
Nyfiken gul skrev 2008-05-13 11:50:44 följande:
Go green har en vispbar mjölkfri "grädde" men den är rätt ny, så din affär har kanske den inte än? I vår affär har den bredvid de andra mjölkfria produkterna i kyldisken.
Oatly i mat kan man bara vispa om man tar i gelatin, men jag har faktsikt aldrig provat det men det ska fungera bra.
Jag tycker det blir ganska bra att ta kall ovispad oatly vaniljvisp och ha som grädde. Man kan även ta mjölkfri glass eller marshmallow fluff, beroende på vad man ska ha grädden till.
Det ska va till en chokladmousse, några tips? =)
Go greens mjölkfria grädde (havrebaserad?) går bra att vispa, men den smakar inte riktigt grädde. Tror att den kan passa bra till chokladpudding. Är den verkligen ny? Jag köpte den förra våren/sommaren.
Oj, förlåt. Råkade skriva fel, menade förstås chokladmousse.
Emre o Leo: Jag har inte sett den förrän sista månaderna, men den kanske har funnits länge.
Jag hade nog provat go green till chokladmousse.
Oatlys grädda är havrebaserad och ej vispbar, Alpro Soyas vanliga matlagningsgrädde är heller ej vispbar. Det finns en vispbar soyagrädde från Soyatoo som är helt ok, Soyatoo har även en sån grädde på tub som man sprayar ut=färdigvispad.
Den vispgrädden som Go Green har är egentligen mer som en färdigvispad grädde, dvs tjock från början och ingen vispning i världen kan göra den tjockare, men den är väldigt fyllig från början så förutsatt att du inte måste värma grädden så är det den jag skulle rekommendera dig att använda, men skippa att vispa den ytterligare, fluffa den med en gaffel räcker bra=)
JAg brukar köra med Soyatoo. Den heter Soy Whip. Soya spray cream...
Visst det är gjord av soya brukar undvika det annars men som det är bara någon gång ibland så är det okej för min dotter.... Den finns både i paket å spray.
Men annars så är det gogreens havre visp:
http://www.gogreen.se/gogreen/se2.nsf/page.items.www/4E2B72B44CF1DB7DC125725D005F5070?open