• Anonym

jag får inte mina lönespec. kan jag få tag på dom någon annanstans?

hejsan. ¨Jag har lite problem på min arb plats, jag får aldrig några lönespec och när jag har sagt att jag vill ha allihopa så säger chefen att dom finns hos en revisor. Jag vet inte vad jag ska tro men jag vet att jag vill ha dom iallafall! Eftersom jag ska ha tillbaka semesterskatt snart. vad ska jag göra?

• Svar på tråden jag får inte mina lönespec. kan jag få tag på dom någon annanstans?
  • Ralleröj

jag skulle kolla med skattemyndigheten att din arbetsgivare verkligen betalar in din skatt och socialaavgifter. Det kan vara anledningen till att du inte får din lönespec......

• NadiaMi

Be att få info om vilken revisor de finns hos och ta kontakt med dem direkt för att få kopior.
    Jag är inte säker men har för mig att arbetsgivaren är skyldig att ge ut en lönespec till sina anställda så man hålls uppdaterad på vad man får i lön, hur mycket som dras i skatt, semesterdagar, arbetad tid mm.

• Ralleröj

du har absolut rätt till en spec, är du med i facket så ta hjälp av dem, ofta när man inte får sin spec beror det på "fusk" de säger att de drar skatt och avgifter men struntar i det och bet bara ut mindre.

• Anonym (Eko)

Semesterskatt???

Är du med i facket?

• Oktober Längtan

låter som din arb.givare fuskar tycker jag. Kolla upp med skatteverket!

• Anonym

Det är ju bara för arbetsgivaren att ringa revisorn så kan han få kopior. Det ska inte vara några problem.

• Anonym (Eko)

OM du vet vilken revisor dom anlitar så vänd dig direkt dit. Arbetsgivaren har en skyldighet att lämna ut lönespecar.

Hur länge har du jobbat där?

• 061104

Ta genast kontakt emd facket, dem kommer att hjälpa dig med allt!!!

• Anonym

jo jag är med i facket.
    Det är bara det att varje månad tjatar jag om dom där lönesepcifikationerna (för 6månader bakåt) och han gör aldrig något åt det och jag börjar skämmas och vill inte behöva tjata mer... vill ju inte att han ska bli sur heller.

jag har inte fått dom 12% man ska ha som semesterersättning och då ska jag istället få dom i klumpsumma när jag har semester, och för att veta det måste jag ju ha något att gå tillbaka och se över vad jag fick för lön. eller?

• Anonym (Eko)

Oki, du har ingen fast anställning utan går på timmar eller?

Säg till din arb.givare att du tar kontakt med facket om du inte får dina lönespecar.

Svar på tråden jag får inte mina lönespec. kan jag få tag på dom någon annanstans?