Recept på god och enkel kycklingrätt???
Undrar ifall någon har nåt gott recept på kyckling?
Ska vara enkelt att laga eftersom jag är rätt talanglös på att laga mat
Vore jättetacksam för lite tips!!
Undrar ifall någon har nåt gott recept på kyckling?
Ska vara enkelt att laga eftersom jag är rätt talanglös på att laga mat
Vore jättetacksam för lite tips!!
Jätteenkelt:
Gör kycklingfiléer i ugn eller köp en färdiggrillad kyckling.
Koka pasta (skruvar eller penne).
Lägg pastan i en ugnsform, blanda i bitar av kyckling, fetaost, soltorkade tomater och pesto. Häll på lite riven ost och matlagningsgrädde. In i ugnen, 225 grader i 10-15 minuter. Min favoriträtt!
Eller:
Kycklingwok. Lägg bitar av kycklingfilé i en skål med soja. Koka upp en burk kokosmjölk. Blanda i lite sambal oelek och honung. Fräs kycklingen i en wokpanna, på med wokgrönsaker och sist kokosmjölken. Servera med ris.
Eller:
Skär en skåra i kycklingfiléer. Fyll den med ädelost. In i ugnen på 175 grader i ca 35-40 minuter. De sista 5 minuterna häller man på grädde. Servera med ris.
Fräs färska champinjoner och finhackad rödlök och lägg åt sidan så länge. Stek kyckling skuren i tärningar. Blanda, lök, svamp och kyckling i en kastrull och häll på en burk creme fraiche paprika chili o en burk med vanlig creme fraiche. I med en hönsbuljongtärning med. Låt koka upp! servera med klyftpotatis eller pasta. Jättegott!
Jag brukar använda tre ganska stora kycklingfiléer, det blir lagom.
Enklast möjliga? Kycklinfilé i bitar, stek med vitlök, frysta provoncalska örter, salt, peppar,olivolja. Ev lite matlagninggrädde i o till pasta el ris!
Också enkelt. Blanda olivolja, citronsaft(och/ el lime), citronskal (och/el lime) örtkryddor som ex. rosmarin,timjan, o pressad vitlök. In i ugnen tills köttet är genom tilllagat. Skyn är god som den är att bara hälla på riset till eller reda till sås med en buljongtärning i.
MUMS!!! Allt lät jättegott!
Tackar tackar!