• vi fyra

någon som varit på korfu???TIPSA MIG!!!

hejsan..jag ska åka till korfu i augusti men jag har inte varit utomlands själv någongång,bara med mina föräldrar och nu ska jag åka med bara min sambo utan barnen..
    har någon några bra tips på vad som är billigt,vad man kan göra osv...
    vi ska åka till geovia
    visste inte vilket forum som skulle passa detta ämne?

• Svar på tråden någon som varit på korfu???TIPSA MIG!!!
  • Jiji

Intressant tråd, då vi också ska till Korfu och Gouvia i juli!
    Har varit i grekland massa gånger och det är härligt där!

• vi fyra
    Jiji skrev 2008-05-13 13:40:48 följande:
    Intressant tråd, då vi också ska till Korfu och Gouvia i juli! Har varit i grekland massa gånger och det är härligt där!
    jag hoppas att d är bra där..du får skriva till mig sen när ni har varit där och berätta..vilket hotell ska ni bo på??
  • Jiji

vi bor i gouvia, på hotell gouvia

• vi fyra

jahaa vi ska oxå bo på d hotellet
    då måste du verkligen berätta för mig hur det var

• Jiji

hihi, ja det måste jag göra!
    vilken researrangör bokade ni genom?

• vi fyra

vi bokade via apollo..resan skulle kosta oss 4500 per person

• sleeping angel

har varit på korfu, men det var lääänge sen. Minns inte vart men där vi var så var det inte så mycket att göra, det var ganska skönt, man låg på stranden, kunde hyra en scoter och ta sig upp i bergen.

• Jiji

Nu har vi kommit hem från Korfu!
    Jaa du, Korfu är en vacker ö men väldigt liten. Vi hyrde moppe i fyra dagar och tog oss på så sätt runt ön, att bara vara Gouvia skulle ha varit dödens. Det finns en gata och sen inget mer, stranden där var ingen höjdare så vi for till andra stränder.

Rummen är dåligt städade, eller rättare sagt badrummet. Vi är inte så kinkiga så vi brydde oss inte. Det finns ingen kyl på rummet så det hyrde vi, samt luftkonditionering. Hade INTE klarat det utan kan jag säga.

Frukosten är ett skämt, det finns kaffe och the och vitt bröd med smör/marmelad/ost. Och "apelsinjuice" som smakade koncentrerad saft. Sen fanns flingor också samt en kanna mjölk (som inte var så kall)

Vi köpte frukost på supermarket som fanns där, det var gött :)
    Sen finns det ett bageri bara två minuter från hotellet, så vi köpte nygjort bröd och sånt där.

Poolen var verkligen toppen! Vi var där mycket, vattnet var härligt där. Vi köpte madrasser så vi låg och flöt på dem i poolen, jättehärligt! :)

Vi har varit på andra grekiska öar så det är väl för att man jämför med dom som man inte tycker att det var lika bra. Det beror ju på vad man har att jämföra med, ni kanske tycker att det är underbart där! :)

Själva Korfu stad var härligt att strosa i! En lång gata med cafeer bara, och med platser udner svalkande träd. Lite italiens känsla fick man där inne.

Ett tips, hyr moppe eller bil! Moppe var inte dyrt och vilken frihetskänsla! Västra sidan var väldigt vackert, och ser helt annorlunda ut jämfört med östra sidan som Gouvia ligger i. Sen finns det fina badställen ovanför Gouvia, om man följer kusten. Nissaki är ett tips, en liiten strand men oj vilket vatten! Turkostfärgat och alldeles klart, det är snorkling/dykvatten där.

Jag är jättekänslig om fötterna så jag hade badtofflor på mig i vattnet, det är ingen fin sand utan det är småsten och det kan göra lite ont. Men det beror ju på hur känslig man är :)

Hoppas ni får roligt! :)

Svar på tråden någon som varit på korfu???TIPSA MIG!!!