• ninnione

bör man klippa gräsmattan innan man överlåter huset?

vi ska köpa hus o har överlåtelse på torsdag o när jag åkte förbi där idag så var gräset typ 1 dm högt o alldeles gult av alla maskroser. det kommer vara supersvårt att klippa ner det o ta hand om allt som blir.

jag tycker att det hör till huset att sköta om det, vilket innefattar att ta hand om gräsmattan (grannarna har klippt mångagånger et syns) o inte struntar i det bara för att man ska flytta.,

men vad anser ni...gör jag rätt i att klaga o be dem åtgärda det?

• Svar på tråden bör man klippa gräsmattan innan man överlåter huset?
  • jag är fin

Det står i ert avtal vad som gäller. Men jag kan tycka att flyttstäda huset är lika med att snygga till utanför också!!
    Vi kallade tillbaka han vi köpte huset av för det var så skräpigt på tomten och skitlångt gräs och i vårt kontrakt stod att det gällde ute som inne. Fast de överbevuxna rabatterna fick vi leva med...

• ninnione

det står rengöra väl både tomt o hus, för mig är det att gräsmattan bör klippas....men jag är noga åsså¨..:P

• Keats

På exakt en vecka så växte gräset hos mig ca 1 dm och det blev också en massa maskroser. Har en normalstor villaträdgård och jag fick tömma min gräsklippare med uppsamlare en gång extra, någon längre tid än vanligt tog det inte. Så något extremt är det inte.

Om trädgården överlag är missköt så kanske det bättre att nuvarande ägare låter bli att fixa med något så kan ni ju själva göra som ni vill och hur ni vill ha det än att tidigare ägaren skall slarva igenom det hela.

Jag är inte heller så noga när det gäller flyttstädning när jag flyttar in, förutom i köket och badrum. Övriga rum smutsar man ju ner direkt när man flyttar in.

Personligen hade jag inte klagat men vad som är viktigt för en själv är högst personligt.

• Zenobia

Jag tycker personligen att gräsmattan ska vara klippt innan man flyttar in. För det är inte alla som har en gräsklippare att tillgå på en gång, så borde den som bott där innan klippt gräset.

• ninnione

mm det var lite så jag kände också. vi kommer visserligen ha en handjagare i början tills vi kan köpa en gräsklippare. o med dem blir det en massa jobb, som man hellst inte vill behöva göra i samma sekund man flyttar in. har man däremot en uppsamlare så är det väl inte så jobbigt.

ska ringa mäklaren o höra med honom vad han tycker i morgon.

Zenobia skrev 2008-05-13 15:55:36 följande:
    Jag tycker personligen att gräsmattan ska vara klippt innan man flyttar in. För det är inte alla som har en gräsklippare att tillgå på en gång, så borde den som bott där innan klippt gräset.
  • liin

Vi får oxå vårt hus på torsdag, säljarana klippte gräset i helgen, samt häcken.

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Rigmor Mortis

Jag tycker det borde klippas. När vi tog över var trädgården rena djungeln, och gräsklipparen tog de med sig. Som tur var jobbade min bror med att klippa gräs då, så han kom förbi med stora åkgräsklipparen och trimmer med röjklinga.

Svar på tråden bör man klippa gräsmattan innan man överlåter huset?