• Shabby Chique

Bidrottning gele +PCO=befruktad?

Jag har helt snöat in på att få reda på så mycket information om bidrottninggele i kombination med PCO. Vi pco-are brukar ju knapra recepbelagda mediciner för att stimulera ägglossning... Jag hade aldrig hört talas om apiforce innan jag seglade in här på familjeliv. Dock är jag väldigt skeptisk och har alltid varit mot naturmediciner, just därför att det inte finns några vetenskapliga tester bakom. Men jag måste säga att jag är bra nyfkiken på denna gele!

När jag har googlat om detta så får jag uppfattningen om att bidrottning gelen innehåller de änmen vi med PCO saknar för att vår kropp ska fungera som den ska.

Jag vill gärna veta vad gelen har gjort för dig, bra och dåligt!

• Svar på tråden Bidrottning gele +PCO=befruktad?
  • Night sky

Jag lider av PCOS och i maj förra året satte jag igång och började äta Apiforce.
    Jag åt apiforce över sommaren och en bit in på hösten men jag märkte ingen skillnad i mina långa cykler, varken att de vart kortare eller längre.
    Frågan är om apiforce kan göra någon skillnad om man som du bara lider av PCO och inte PCOS som jag?

• Shabby Chique

Night sky: Men märkte du inte av några andra förändrignar av apiforce? Blev din hy finare?

Vad exakt är skilladen mellan PCO och PCOS?

• Night sky

Nej, kan inte säga att jag märkte någon skillnad i hyn heller.

PCO står för Polycystiska Ovarier,och PCO-S för Polycystiskt Ovariesyndrom.

PCO betyder att man har äggstockar med många äggblåsor.
    PCOS betyder att förutom att man har dessa äggstockar så har man även flera symtom (ett eller flera) som tex, oregelbundna och glesa menscykler, acne, ökad behåring,övervikt m.m.

Du kan läsa mer på www.pco-s.com

• Shabby Chique

men då har jag nog också PCOS.... Nu blir jag osäker...

• Krusbär

Jag provade bidrottninggele (royal jelly) en månad med förhoppningen att få bättre hy och mindre spottings innan mens. Men i stället fick jag MYCKET värre spottings - som en minimens som höll på i fem dagar innan en riktig mens som var rena rama syndafloden. Efter det fick jag veta att RJ kan påverka halten av östrogen i kroppen, och att det kan vara särskilt dåligt hos PCO:are som ofta har för mycket östrogen eller andra hormonella obalanser. Så jag vågade inte fortsätta. Märkte ingen skillnad på hyn heller.

Sök här på FL efter royal jelly eller apiforce så hittar du fler trådar.

• Shabby Chique

Phu ha! Nu har jag ätit apiforce i mer än tre veckor, och kom och hjälp mig så min hud ser ut! Detta var inte alls det jag hade tänkt mig! Jag har fått stora blaffor på ansiktet och på halsen och det är uppenbart att det är Apiforcen som spökar! Jag har ingen tendens på ägglossning, och stickan visar bara ett svagt streck! enligt mina beräkningar så skulle jag ha haft ägglossning för ett par dagar sedan, men jag har inga känningar och märker inte att något är på gång! Fast igår hade jag en jätte flytning, sekretet var segt som klister och grummligt och det kom jätte mycket! Har aldrig upplevt något sådant innan! Vad var det?

Jag känner att jag ger upp snart om jag inte får min ägglossning! Det känns som om att Apiforcen har ställt till det mer för mig än vad den har hjälpt! Dessutom har jag nu läst har på FL att det är flera som har hör att cystorna kan börja växa hos oss som har PCO! Men samtidigt har man ju läst om så många som har lyckats....

: ( Någon som känner igen sig?

• Krusbär

Shabby: Som jag skrev ovan så hade det inget positiv effekt på min hy heller. Om det rentav blev värre vet jag inte, eftersom jag inte vågade fortsätta. Men månaden efter RJ fick jag normal äl igen, blev gravid och fick mf. Tyvärr går det även åt helt fel håll med hyn...

• Shabby Chique

krusbär: jag har hört att RJ är starkare än Apifroce. Det var därfär jag testade det andra... men det verkar ju som om det inte har någon betydelse... det är bara så skumt att det kan slå så olika...

Vet du något om de skumma flytningarna?

• Krusbär

Shabby: Vet tyvärr inte vad din flytning kan bero på. Om apiforce ökar produktionen av östrogen kan det vara en förklaring. Eller äl-flytning kanske?

Svar på tråden Bidrottning gele +PCO=befruktad?