• liin

Kakla golv i badrum på övervåningen i trädhus från 80-talet??

Vi ska flytta in i vårt hus i helgen. Trähus byggt 83.
    På övervåningen finns ett badrum som vi ska renovera, (inte själva). Jag har hört att man inte ska sätta klinkers på golvet pga att det kanske inte klara påfrestningarna av ett vattenfullt badkar, då väggarna i ett trähus "rör på sig".

Mannen som ska renovera badrummet säger att det inte är några problem dock.
    Lite förståss på honom men jag vill höra mig lite för iaf. Hur har ni andra gjort som kaklat badrum på övervåning?

Väggarna är gipsväggar så dom behöver en rejäl omvandling.

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Svar på tråden Kakla golv i badrum på övervåningen i trädhus från 80-talet??
  • sommar2001

Vi har ett 300 år gammalt timmerhus och har precis gjort
    1 badrum på övervåningen med klinker på golvet.

Så länge underarbetet är gjort rätt med reglar osv ska du ha en väldig otur om det händer något.

• sommar2001

Gällande gipsväggarna så har standarden ändrats och det är endast godkännt att ha gipsväggar i 2 veckor till. 1 juni måste du ha.. jag kommer inte ihåg vad det heter nu och experten är inte hemma..

• liin
    sommar2001 skrev 2008-05-13 18:15:13 följande:
    Gällande gipsväggarna så har standarden ändrats och det är endast godkännt att ha gipsväggar i 2 veckor till. 1 juni måste du ha.. jag kommer inte ihåg vad det heter nu och experten är inte hemma..
    Japp det har vi koll på. Det måste vara såna där stålnät eller vad du nu heter haha... under o en massa annat. Jag är lika haj på detta som du haha. Väggarna tror jag dock det löser sig med, va golvet som oroar mig mest.
    sommar2001 skrev 2008-05-13 18:12:53 följande:
    Vi har ett 300 år gammalt timmerhus och har precis gjort1 badrum på övervåningen med klinker på golvet. Så länge underarbetet är gjort rätt med reglar osv ska du ha en väldig otur om det händer något.
    Reglar borde det ju vara under... Kakelgubben för göra en koll när vi flyttat in.
    Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
Svar på tråden Kakla golv i badrum på övervåningen i trädhus från 80-talet??