• tjokis

är 45 kg för lite?

hej. jag är 18 och har en dotter som är 7 mån. varit idag hos dietisten som skrev ut akut drickmat åt mig och sa att jag är kraftigt undernärd...vad väger ni ? 165 cm längd.

• Svar på tråden är 45 kg för lite?
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Jo visst låter det som att du är mager men hur mår du, äter du bra?

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • Shirley

Innan mitt 5:e barn så vägde jag 44 kg till mina 162 cm. Jag tyckte jag såg normalt bygd ut, smal, men inte för smal. Folk påpekade dock hela tiden att "gud vad smal du är" osv. Nu väger jag 48 efter mitt 5:e barn. Tycker inte jag är smal för fem öre.

• Jasusu

Jo jag kan tycka att det verkar lite magert när man bara ser på sifforna.

• LondonAnnika

OJ! säger du 45 kg för vara 165 cm? Jag är 152cm och väger runt 48 kg. Är 23 år snart

• Mulle

Om man ser till ditt BMI (16,5)så är du kraftigt underviktig!
    Jag väger ca 60 och är 1,66. Mitt BMI är 21,8

Ungefärliga gränser för vuxna:
    Underviktig 30

• tjokis
    Mulle skrev 2008-05-13 18:25:01 följande:
    Om man ser till ditt BMI (16,5)så är du kraftigt underviktig!Jag väger ca 60 och är 1,66. Mitt BMI är 21,8 Ungefärliga gränser för vuxna: Underviktig < 19Idealvikt 19-25 Övervikt 26-30 Fetma > 30
    oj...då hade nog dietisten rätt....har det skit stressigt och rörigt omkring mig...blev ensamstående nyligen.(efter mordförsöket på mig, men det är annan historia)
  • neelliee

Med tanke på att du ens ställer frågan och dessutom har en signatur som är misstänkt lik "tjockis" låter det som att du har någonting mindre bra på gång... Är du frisk borde du själv SE att du är väldigt smal, är du frisk borde du också kunna ta till dig vad läkaren sa och ställa honom/henne relevanta frågor.

• tjokis
    neelliee skrev 2008-05-13 22:00:06 följande:
    Med tanke på att du ens ställer frågan och dessutom har en signatur som är misstänkt lik "tjockis" låter det som att du har någonting mindre bra på gång... Är du frisk borde du själv SE att du är väldigt smal, är du frisk borde du också kunna ta till dig vad läkaren sa och ställa honom/henne relevanta frågor.
    näää "tjokis" var jag för 7 månader sen, innan min lilla princessa föddes. nu vet jag att jag är för smal...men just "kraftigt undernärd" skrämde mig lite. men ska försöka gå upp fort nu.
  • Sapho

ja du är kraftigt undernärd. Något är mycket fel. Min syster är lika gammal som dig och lika lång. Hon hade ätstörningar för ett tag sedan och gick ner från normala 60kg (hon såg då smal ut) till ca 45kg. Då var hon riktigt mager. Hon fick gå hos både pskykolog och dietist.
    Hon åt dåligt och tränade för mycket, stressad oerhört och mådde dåligt av saker runtomkring henne.
    Nu efter all hjälp har hon gått upp sin vikt igen. Men hon vet att hade hon väntat lite till med att ta sig den hjälpen hade det kunnat gå mycket illa.

Snälla sök hjälp. Inte bara för din fysiska hälsa utan din psykiska.

• Pysselgalningen

Oj vilken petig dietist du fick!

Vägde innan första grav 45kg på mina nästan 169cm. Har blivit runtskickad på diverse prover och jag blev till o med tvingad till BUP under skoltiden. MEn läkarna kunde bara komma överens om att det va helt normalt för mig kropp för dom hittar inge fel på den och jag är lika pigg som vilken annan som hellst.

Så jag skulle inte vilja påstå att du ska oroa dig så mycket på vad hon sa, för det finns värre exemplar

Svar på tråden är 45 kg för lite?