• Madelene81

*Äntligen tänkte jag när jag kollade posten idag.

Äntligen tänkte jag när jag kollade posten idag... nya fitness!

Bläddrade ivrigt i tidningen och helt plötsligt såg jag reklam i tidningen för "Ephedra supercaps" som man kan köpa via www.topformula.com
    Jag släppte tidningen och fick iväg några arga mail till både internetbutiken och tidningen Fitness. Så vitt jag vet så är preparat med effedrin förbjudna i Sverige, och många andra länder då det är farligt för hälsan!

• Svar på tråden *Äntligen tänkte jag när jag kollade posten idag.
  • Glass

Jag har också hört talas om detta ämnet, men jag vet väldigt lite om det. Jag vet någon som ska ta det fastän hon försöker att bli med barn. Jag försöker att avråda henne, men jag har ingen bakgrundsfakta att gå på.
    Är det någon som vet mer än jag och som kan hjälpa mig?

Oj, Ts, nu stjäl jag din tråd, hoppas att det inte gör något, men när det ändå var uppe som ämne... Ja du vet. Säg till mig annars så tar jag bort inlägget.

• FinaCina

Kapslarna innehåller inte Ephedrin vad jag kunde se...

Synephrine Supercaps

Innehåll: 1 kapsel innehåller Citrus aurantinum extrakt 30 % 400 mg
    (ger 120 mg synephrine)

Synephrine är det bästa alternativet till efedrin och ephedra som finns tillgängligt. Synephrine är kemiskt mycket likt efedrin och det ger samma typ av effekter som efedrin men med avsevärt mindre biverkningar. Detta är en perfekt produkt för den som önskar gå ner i vikt på ett snabbt och skonsamt sätt eller för den som vill ha en kraftig energikick vid t.ex. träning eller nattarbete. Man kan med fördel kombinera denna produkt med koffein t.ex. Guarana Supercaps eller Cola nut för att förstärka effekten ytterligare.

• FinaCina

Fanns en varningstext oxå! Extra viktig i detta forum gissar jag...

Varning! Denna produkt bör inte användas av: personer under 18år, ammande, gravida, eller personer som lider av medicinska problem som tex. infektion, diabetes, högt blodtryck, hjärtsjukdomar, migrän, psykiska besvär, förstorad prostata. Bör ej kombineras med alkohol eller mediciner utan att först konsultera läkare. Avbryt omedelbart intag av produkten vid tecken på infektion i kroppen.

• ninahelena

Glass.
    Säg till din väninna att hålla sig borta från effedrinpreparat om hon vill att hennes kropp och hjärta ska orka gå igenom en graviditet. Om hon bara skulle ta en tablett då hon eventuellt är gravid, ska hon nog tänka över om hon borde tejpa igen munnen på sig själv...
    Grr...!
    Jag blir så ledsen när jag hör att människor stoppar saker i munnen utan att veta vad det är!

Effedrin är olagligt i Sverige och även preparat som innehåller detta.

Bra MaddeJ att du skriver din åsikt till ansvariga. Kolla gärna upp bara exakt vad preparatet innehåller då det kanske är namnet som är utformat för att locka köpare.

• Madelene81

"Att använda bantningspreparat med efedrin kan ge svåra biverkningar på hjärt-kärlsystemet. Ämnet har den senaste tiden uppmärksammats i media, bland annat i samband med dödsfall i USA. Livsmedelsverket har tidigare gått ut med en varning för bantningsprodukter innehållande efedrin" Hittat på läkemedelverkets hemsida!

• Madelene81

Fina Cina: Då vet jag inte vad du kolla tpå för produkt!
    Detta hittade jag!

Produktinformation:
    Ephedra supercaps

Denna produkt innehåller 680 mg Ephedra sinica extract PTE 10 % tillverkad enligt läkemedelsstandarden GMP. Ger 68 mg naturligt efedrin per kapsel.

Detta är ett kraftigt energigivande kosttillskott som på vissa sätt fungerar som kroppens eget adrenalin. Har centralstimulerande egenskaper. En timme efter intag ger detta tillskott en otroligt kraftig uppiggande effekt.

En biverkning är att hungern kan försvinna samtidigt som metabolismen ökar. Det är därför viktigt att äta och dricka ordenligt vid intag. Vid överdriven konsumtion kan muntorrhet och hjärtklappning uppstå.

Man kan med fördel kombinera denna produkt med koffein t.ex. Guarana Supercaps eller Cola nut för att förstärka effekten ytterligare.

Rekommenderad dosering: 1 kapsel max 2 ggr per dag

Innehåll per kapsel:
    680 mg Ephedra Sinica extrakt PTE 10 % (68 mg naturligt efedrin)

• FinaCina

Ja, usch - nu hittade jag den!
    Borde man inte kunna anmäla dem för försäljning av narkotikapreparat?! Ephedrin är ju inte tillåtet i Sverige. *morr o grr*

• Glass

ninahelena
    Jag ska försöka att övertala henne, men det kommer troligen att bli rätt svårt. Hon säger att hon ska ta dem tills hon blir gravid och sluta sen då hon vet.

• Tingeli

jag som har dem! första dagarna så hjälpte det och man kände sig rätt pigg och inte speciellt sugen på nåt att äta, men nu e jag som vanligt när jag tar dem! kanske ska sluta med dom nu då!

• wellah

jag har i flera trådar påpekat att det är FARLIGT med ephedra/effedrin..... SLUTA GENAST UPP MED SKITEN NI SOM TAR DET!

Svar på tråden *Äntligen tänkte jag när jag kollade posten idag.