• Anonym (alicia)

Min läkare föreslog permanent sjukersättning på 100%

hur svårt är det att få igenom det av fk??

Lider av ångest, panikångest och tvångssyndrom som är väldigt handikappande samt att jag har fysiska handikapp som gör mig väldigt funktionshindrad.

Läkaren pratade senast jag var där om att vi skulle söka permanent sjukersättning på heltid när min nuvarande tidsbegr sjukersättning går ut.

Håller på att gå i terapi samt sjukgymnasik men det är mer för att klara av vardagen o det ger tyvärr inte så mkt restultat, utan jag får nog räkna med att leva med mina krämpor.

som jag sa till läkaren är det ju inte ngn drömsituation att sitta som förtidspensionär, men det bästa för mig i den situation jag är i samt att det vore skönt att slippa ha FK i hasorna hela tiden, blir jag frisk så jag kan jobba är det ju bara ett plus o jag tror att jag kan kämpa mig ut i arbetslivet om bara krafterna psykiskt o fysisk sätt finns.

men hur hårda är fk, är det ngn som har erfarenheter, kunskap om detta?

tack på förhand

• Svar på tråden Min läkare föreslog permanent sjukersättning på 100%
  • MirjaochJolinesMamma

Kan du börja jobba igen om du blivit förtidspensionerad?
    Vad lider man av när man inte kan jobba alls? Det finns ju samhall.

• Anonym (KBT)

har du provat Kognitiv beteendeterapi (KBT) för din ångest, panikångest och tvångssyndrom?

• Anonym (alicia)

ja, man kan bryta förtidspensionen.
    insätt dig i dessa sjukdomar så lär du snart se att det finns många hinder o svårigher bara att ta sig utanför dörren. samt att jag är så handikappad att jag inte kan ta mig till olika ställen själv, utan måste ligga ner o ha skjuts.

ja, har testat både KBT o KPT, pågår ff, har gått i terapi sedan -02. provat div mediciner o äter ff.

• Anonym (försiktig)

alicia- vet inte hur svårt det är att få igenom. Läget är ju så ovisst också med tanke på regeringens nya förslag!

Med så lång sjukskrivning förstår jag att du provat ALLT, och tycker du gjort det bra med de förutsätningar du har.

Svar på tråden Min läkare föreslog permanent sjukersättning på 100%