Hjälp med Snittar!?
Jag vill gärna få lite recept på enkla och goda snittar som man kan ha som förrätt!
Alla ideér mottages men speciellt en med lax och en med skinka.
Jag vill gärna få lite recept på enkla och goda snittar som man kan ha som förrätt!
Alla ideér mottages men speciellt en med lax och en med skinka.
Mimosa sallad i botten skinka över och gurka tomat
Jag brukar bre någon god röra (t ex med lax eller skaldjur) på tunnbröd, rulla ihop, skiva och toppa med en dillkvist. Busenkelt och jättesmaskigt!
Jag tror jag kommer att köra på att ha tunnbröd som grund på de flesta. Låter enkelt =)
Sen ska jag fixa ihop lite smarriga tandpetare med olika melonsorter!
Ost och vindruvor, funkar det?
nu har jag tillfällig minnesförlust och kommer inte ihåg om det är canapéer eller krustader som man kan fylla med röror. Röror kan man ju köpa färdigt om man vill göra det enkelt.
ta en skiva kallröktlax bred på pepparotost rulla ihop
skiva lägg på en tunnbrödsknäckebit dekorera med gräslök.Du kan annars en rostbiffs ros med pepparots kräm dekorera med så gurkor!
Du kanske såg Monicas mat igår men annars så gjorde hon någon röra med philadelphiaost, finhackade torkade tomater och finhackade svarta oliver, salt och peppar visserligen la hon en klick på en skiva parmaskinka och band ihop med gräslöksstrå men den röran lät så god så jag tror att man kan ha den på en snitt oxå.
Förlåt bra om man läser ts oxå ... ingen lax och ingen skinka men men ...
Gul 13, alla ideér uppskattas =) Råkade faktist se den delen av programmet men jag gillar varken oliver ller soltorkade tomater =/ Tänkte komma på en alternativ fyllning för det såg så fint ut..
Blanda creme fraiche, finhackad rödlök, kaviar (typ kalles) och rätt mycket dill. Bred röran på tunnbröd och rulla ihop. Lägg in rullarna i frysen. Tas fram ca 15 min innan servering. Skär snittar av rullarna när de är halvfrysta. Supergott och brukar alltid vara uppskattat!
TS: du skulle kunna finhacka rödlök/purjolök och tex paprika och blanda med philadelphiaost och ha i parmaskinkan. Såg våldsamt proffsigt ut
Laxrosor på gurkbädd -super enkelt! (och vackert) Inte heller så "tungt" eller starkt för magen efterssom det inte fins någon rå lök i röran =)
Du behöver:
till 8 st
8 skivor rågbröd (egentligen vilket bröd du själv gillar, jag rekomenderar tex "balansbröd" eller något annat färdigskivat)
ca 1/2 dl creme fraiche (örtkryddad)
ca 1 1/2 dl finhackad gurka (inte större än 5x5 mm, då blir det svårare att breda på brödet)
4 skivor kallrökt lax
Brödet kan du antingen skära bort kanterna på och dela på tvären så du får fina trekanter annars tar du en rund/blommig/stjärnformad pepparkaksform och pressar ut fina bottnar med!
Blanda creme fraiche med grukan och bred på brödet.
Skär laxbitarna i två delar och rulla ihopp dem till en "ros" och ställ dem uppe på röran.
om du vill göra lite extra fintt garnerar du med färsk dill!
Lycka till!