• Nefta

Någon som målat Leksvik sko/hatthylla vita?

Finns det någon som har målat Leksvik skohylla och hatthylla vita och som har bild att visa på hur det blev?
    Vore supergulligt!:)

• Svar på tråden Någon som målat Leksvik sko/hatthylla vita?
  • monstermamman

Nej men funderar med på de sambon tycker dock inte de men jag har målat deras soffbord vitt.

• lia76

Har själv Lekviks skohylla och hatthylla men har dock inte målat dem...
    Ville bara säga att du inte ska glömma bort att sandpappra dem innan du målar så det blir en ruggig yta, annars fäster inte färgen
    (beroende på färg då såklart)
    Hoppas det blir snyggt
    Annars kan du ju ta kort på dem och lägga in i Photoshop och måla dem där så ser du hur det blir

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Lovisas och Alvins mamma

Har tyvärr ingen bild, eftersom vi inte har skohyllan kvar, men resultatet blev helt ok. Jag var inte så noga, slipade ej och använde den vita färg som fanns hemma . Men om man gör det ordentligt tror jag att det blir toppen. Lycka till!

• lia76
    Lovisas och Alvins mamma skrev 2008-05-13 21:02:16 följande:
    Har tyvärr ingen bild, eftersom vi inte har skohyllan kvar, men resultatet blev helt ok. Jag var inte så noga, slipade ej och använde den vita färg som fanns hemma . Men om man gör det ordentligt tror jag att det blir toppen. Lycka till!
    Risken finns att färgen flagnar bort om man inte sandpapprar före
    Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Needy

Har en kompis som målat vitt o en som målat svart- vart superfint.
    Ska måla mitt vitt med..

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Tårtsmulan77

Jag har målat både hatthyllan och skostället vitt och det blev jättefint Glad
    Skostället har jag tyvärr ingen bild på men hatthyllan kan du se i mitt galleri.
    Något opiffad då vi är relativt nyinflyttade.

• Tårtsmulan77

Kom just på att det faktiskt syns lite av skostället på ett kort i min blogg.
    Om du går in på etiketten "Hallen" och letar dig neråt så hittar du kortet Glad

• Nefta
    Tårtsmulan77 skrev 2008-05-14 05:22:55 följande:
    Jag har målat både hatthyllan och skostället vitt och det blev jättefint Skostället har jag tyvärr ingen bild på men hatthyllan kan du se i mitt galleri.Något opiffad då vi är relativt nyinflyttade.
    Vad fint det blev.:)
    Vad använde du för färg? Och hur gjorde du? Alltså målade du bara eller gjorde du nåt förarbete eller så.
  • malins79
    Ommålad Leksvik
    Japp. Målade med vattenbaserad lackfärg.
Svar på tråden Någon som målat Leksvik sko/hatthylla vita?