• Lillis mama

Thailand i Januari ??

Hej!
    Någon som varit i thailand i januari o vet hur värmen brukar är på kvällen. Typ 20-23. Behöver man ta med långärmad luvtröja o långbyxor, eller är det onödigt. Vissa varma länder har ju ganska kalla kvällar fast det är varmt på dagarna..

Vill ej packa för mycket..

Sen undrar vi om det finns badskor (såna som täcker hela foten o sitter tight)att köpa där, eller om man ska köpa hemma o ta med sig.

• Svar på tråden Thailand i Januari ??
  • pluppiz

hej!!

Jag var i thailand i januari för två år sedan. de var varmt=) även på kvällarna tror jag hade en tjockare tröja med mig. de räckte finns ju massor av kläder att handla där för billig peng. dock är de svårare att hitta byxor då de är jätte småa oftast.Sen skulle jag handla skor hemma då kvaliteten inte är de bästa i thailand enligt mig.

• maria215

Har varit i Thailand en hel del gånger i jan. Jag har nog aldrig använt någon tjockare tröja kvällstid. Sandaler o sånt köper jag alltid där nere. Får ju flera stycken till priset av en i Sverige.

• Lillaludd

Du kommer nog ha alla varma kläder oanvända men vi var på Koh Lanta en gång i januari och där blåste det en del samt i Chiang Mai är ju alltid svalt på nätterna, men övriga öar och platser vi besökt har varit varma dygnet runt (25-30 grader).

• am76

Vi var där i januari i år, varmt! Bara på flyget dit det var skönt att ha en långärmad tröja typ

• mammatill2härligavildar

Sen är det väl olika med regnperiod o temeratur beroende på vart i thailand man åker, och när. Vissa resemål ska ju va bättre före jul och vissa efter.

• Lillis mama

tack! tar gärna emot fler tips

• Klina10

Ofta behöver man ju långärmat och långtröjat att åka i till och från flyget och på flyget. Fast det är lite kaxigt att komma i januari i shorts...

Vi sticker i feb..

• TjorveniSkåne

Det räcker fullt med de långarmade du reser i. Jag använde en huvtröja som solskydd och reseklädsel, det funkade finfint.

• Lillis mama

tar gärna emot fler thailands-tips..

• Elisabet80

Vi var på Koh samui i Januari, hade med mig mängder med långärmade och långbyxor vi var där i 8 veckor, använde inte kläderna en enda gång. Min lilla va 6 månader när vi reste. Det räker med det man reser i.

• Isa83

Hej!
    Jag har inte varit i Thailand ännu men vi ska åka i slutet på Januari o då är Liam 9månader =)
    Vart i thailand ska ni? Vi ska till Kata...
    Kram

• Tigerwoman

Jag har varit i Thailand på alla möjliga ställen vid alla möjliga tidpunkter på året och aldrig haft mer än kortärmat/kortbenat på mig. Tror det bara behövs ifall man ska trekka uppe i norr.

Svar på tråden Thailand i Januari ??